تاریخ : 1398,چهارشنبه 22 آبان14:38
کد خبر : 334763 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

تحلیلی بر مستند «ایکسونامی»؛

چرا برخی از تفکرات ضدغربی وحشت دارند؟

مستندی چالشی و انتقادی با محتوای ضد غربی توسط تعدادی از جوانان دلسوز و دغدغه مند ساخته شده که برای نخستین بارفراتر از مرزها به روایت و تصویر متن و بطن سیاهی ها و زشتی های جامعه غربل به ویژه آمریکا پرداخته است. مستندی که صریح و افشاگرانه است و جسورانه به بازنمایی واقعیت ها و برون داده های سیستم سرمایه داری می پردازد.

سینما انقلاب : مستندی چالشی و انتقادی با محتوای ضد غربی توسط تعدادی از جوانان دلسوز و دغدغه مند ساخته شده که برای نخستین بارفراتر از مرزها به روایت و تصویر متن و بطن سیاهی ها و زشتی های جامعه غربل به ویژه آمریکا پرداخته است. مستندی که صریح و افشاگرانه است و جسورانه به بازنمایی واقعیت ها و برون داده های سیستم سرمایه داری می پردازد. فیلمی که در آن تاریخ و فضایی بازسازی تصنعی و شعاری نمی شود. نمایش گوشه ای از تمدن پرادعای و زرق وبرق داری است که وقتی پرده کنار برود تلخی ها، زشتی ها، چرک ها و دمل هایش حال هر مخاطبی را به هم می زند.

حال و بعد از پخش این مستند ، چه شده که از سازمان سینمایی گرفته تا کانال های وابسته و بله قربان گو به تکاپو افتادند تا هم آب را گل آلود کنند و هم از آب گل الود ماهی های خودشان را صید کنند؟

نمایش یک اثر مستند در یک محفل نخبگانی برای جمعی از اصحاب فکری، دانشجویان ، طلاب و مدعوین محدود چه نیازی به این همه هیاهو و جارو جنجال دارد؟ چرا عده ای در حال و هوای برجام و آشتی با کدخدا از نمایش یک مستند در یک محفل کوچک عصبانی هستند؟

این نه حکایت سریال «گاندو» ست که ازرسانه ملی پخش شده است و نه فیلم سینمایی« دیدن این فیلم جرم است» حوزه هنری که به تریش قبای مدیران سینمایی برخورده است! یک مستند جمع و جور مبتنی بر مستندات و مصادیق عینی و فکت های واقعی و مجسم از گوشه های از تمدن پرطمطراق آمریکایی! چرا در این سال ها هر تجربه و حرکتی علیه آمریکا یا انگلیس برای دولتمردان ما برخورنده است؟

چرا دو پاسپورتی های دولتی که به وفور در بدنه مدیریت سینمایی کشور رخنه دارند اینقدر هول زده و دست پاچه شده اند و به بهانه عدم مجوز «ایکسونامی» که خود در کوتاهی و سنگ اندازی در عدم صدور آن دخیل هستند اینقدر الم شنگه راه انداخته اند تا جایی که ابلاغیه درون سازمانی شان را هم روی سایت و اتوماسیون می گذارند و در اختیار کانال ها و سایت های مالوف و معلوف شان قرار می دهند تا کلاهی از این نمد عایدشان شود؟

سوال اینجاست که چرا اداره کل نظارت و ارزشابی در صدور مجوز این مستند کوتاهی کرده است؟ و با وقت کشی، ترفند و تعارفات و قول و قرارهای شفاهی فضایی را فراهم آورد تا امکان لغو برنامه نمایش فیلم ممکن نباشد.

چرا معاونان سینمایی در ایجاد فضای مغشوش پیرامون حاشیه های این مستند رٱسا ورود و حضور دارد؟ مستند ایکسونامی نمایش لایه های کثیف و چندش آور سبک زندگی احمقانه ای است که بسیاری از عزیزان شیفته سینه چاک آن هستند و اصرار دارند با تن دادن و تمکین معاهده های آمریکایی و صهیونیستی به جریان جهانی سازی فرهنگی بپیوندند.

آقایان مسئولان سینمایی و سایت های نمک خورده خیلی جوش نزنید و براق نشوید. بچه های دلسوخته ای که پشت ساخت مستندهایی چون ایکسونامی هستند بیش از شما و پیش از شما به حریم و حرمت قانون آگاهند. لطفا بفرمائید دردتان چیست و از چه می سوزید؟


کد خبرنگار : 88