تاریخ : 1398,پنجشنبه 07 آذر03:06
کد خبر : 336384 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

استاد دانشگاه مازندران در بین پر استنادترین پژوهشگران دنیا

بر اساس انتشار لیست نهایی پژوهشگران پراستناد دنیا در سال ۲۰۱۹، مصطفی اسلامی، عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران و از دانشمندان یک‌درصد برتر جهان، در بین پراستنادترین پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ بر اساس انتشار لیست نهایی پژوهشگران پراستناد دنیا در سال ۲۰۱۹، مصطفی اسلامی عضو هیأت علمی دانشکده علوم ریاضی دانشگاه مازندران و از دانشمندان یک‌درصد برتر جهان، در رشته موضوعی بین رشته‌ای به همراه ۱۱ پژوهشگر ایرانی دیگر در بین پراستنادترین پژوهشگران برتر دنیا قرار گرفت.

شرکت کلاریویت آنالتیکز (ISI) هرساله به معرفی پراستنادترین پژوهشگران دنیا (Highly Cited Researchers) می‌پردازد. این فهرست شامل گروهی از پژوهشگران علوم و علوم اجتماعی می‌شود که در طول یک دهه گذشته با انتشار مقالات‌شان توانسته‌اند بیشترین تعداد استناد‌ها را دریافت کنند. پژوهشگران بر اساس فعالیت‌شان در ۲۱ رشته موضوعی انتخاب شده‌اند. هم‌چنین پژوهشگرانی که در چند رشته به‌صورت هم‌زمان (Cross-Field) فعالیت می‌کردند نیز تحت یک‌رشته جداگانه طبقه‌بندی‌شده‌اند.

برای قرار گرفتن در فهرست پژوهشگران برتر، کلیه فعالیت‌های علمی ۱۰ ساله اخیر در سطح بین‌المللی از جمله تعداد مقالات، تعداد استنادها، تعداد مقالات پر استناد، تعداد استناد به مقالات پر استناد مورد بررسی قرار گرفته و هم‌چنین مسایلی نظیر رعایت اصول اخلاقی در پژوهش، رعایت میزان خوداستنادی در حد قابل‌قبول و نیز مقالات بازپس‌گیری شده در انتخاب یک پژوهشگر از فهرست پژوهشگران برتر مؤثر می‌باشد. بر این اساس تقریباً ۶۲۰۰ پژوهشگر در سال ۲۰۱۹ میلادی به‌عنوان پژوهشگر پراستناد انتخاب‌شده‌اند.


کد خبرنگار : 38