تاریخ : 1398,سه شنبه 12 آذر05:55
کد خبر : 336964 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

نامه دانشجویان پیام نور گیلان به وزیر علوم

جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور گیلان طی نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مطالبه دانشجویان را در خصوص اوضاع نابسامان دانشگاه‌های پیام نور این استان، اعلام کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور گیلان طی نامه‌ای به وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مطالبه دانشجویان را در خصوص اوضاع نابسامان دانشگاه‌های پیام نور این استان، اعلام کردند.

در این نامه آمده است:

دانشگاه پیام نور، دانشگاهی است با هویت اسلامی- ایرانی که برای ایفای نقش و مسئولیت خود در جهت تحکیم جایگاه علمی و پژوهشی در میان دانشگاه‌های باز و آموزش از دور دنیا به گسترش رشد و تعالی تقوی و فضائل انسانی، ارتقاء علمی و پژوهشی، تعمیق جنبش نرم افزاری، امید بخشیدن و گسترش دامنه دانش، یادگیری در همه جا، همه وقت و برای همه در محیطی ایمن و مبتنی بر عدالت در راستای سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران در سطح ملّی و جهانی اهتمام می‌ورزد که چشم انداز این دانشگاه در افق ۱۴۰۴ با ویژگی‌های ذیل است:

توسعه یافته، پویا، دارای تعامل سازنده و مؤثر با مراکز علمی جهان در زمینه علم و فناوری و پژوهش براساس مصالح نظام جمهوری اسلامی ایران.

با عنایت به بیانیه ارزش دانشگاه و چشم انداز آن ما دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور استان گیلان اهم کاستی‌ها، عملکرد‌ها و مشکلات مجموعه فوق را که در تناقض با اهداف کلی است، جهت استحضار و پیگیری حضرت عالی به حضور ایفاد می‌شود:

۱. عدم برگزاری کلاس‌های عملی و ازمایشگاهی در حالی که دانشجویان هزینه بخش عملی را پرداخت می‌کنند.

۲. چشم پوشی از ساعات دروس عملی و خلاصه کردن دو بخش تئوری و عملی در بخش تئوری

۳. عدم وجود آزمایشگاه و یا عدم استفاده از آن در رشته‌های زیست شناسی و امثالهم

۴. پذیرش دانشجویان در حالی که به تعداد مکفی برای تعریف استاد نمی‌رسد.

۵. عدم وجود امکانات آموزشی متناسب با تعداد دانشجویان

۶. پذیرش دانشجو با وجود عدم ظرفیت و توانایی فراهم آوردن امکانات

۷. مشکلات عدیده در بخش‌های صنفی و امکانات حداقلی از قبیل: کلاس‌های آموزشی، نمازخانه، عدم رسیدگی به فضای دانشگاه، سالن جلسات، ویدیو پروژکتور

۸. فرار مسئولین دانشگاه از پاسخگویی به بهانه کمبود بودجه با وجود دریافت شهریه

با عنایت به ضوابط کلی دوره‌های فراگیر، ورود به دانشگاه در مقاطع تحصیلی مختلف از طریق دوره‌های فراگیر برای هر دو نظام آموزش سنتی و نظام آموزش باز و از راه دور و با روش‌های آموزش حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری، صورت میگیرد.

نظام آموزش باز با روش غیرحضوری تنها رسالت دانشگاه‌های پیام نور نیست بلکه یکی از رسالت‌های آن است. آیا فراهم آوردن امکانات حداقلی برای دانشجویان حضوری لازم الاجرا نیست؟ چرا عدم رسیدگی و کمبود امکانات را با بهانه غیر حضوری بودن این دانشگاه‌ها توجیه میکنند؟

دانشگاهی که خود آزمایشگاه و امکانات حداقلی این چنین ندارد چگونه میخواهد تعامل سازنده با مراکز علمی جهان داشته باشد؟

موارد مذکور مشکلات مشترک اکثر دانشگاه‌های پیام نور استان گیلان است.

در پایان خواهشمندیم دستور فرمایید نسبت به بهبود اوضاع دانشگاه‌های پیام نور اقدام لازم را بعمل آورند.

این نامه را دانشجویان واحد‌های رودسر، آستانه اشرفیه، آستارا، تالش، رضوانشهر، شفت و فومن دانشگاه پیام نور امضا کرده اند.


کد خبرنگار : 38