تاریخ : 1398,یکشنبه 17 آذر22:36
کد خبر : 337727 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

عبدالله گنجی در دانشگاه دامغان:

پرداختن به مطالبات در فضایی به دور از مسائل امنیتی، حق دانشجویان است

مدیرمسئول روزنامه جوان گفت: دانشجویان باید مطالبات و حرف خود را در فضایی آزاد و به دور از هیچ دغدغه و مسائل امنیتی بزنند و این حق دانشجو است که به‌راحتی به تبیین مطالبات خود بپردازد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، عبدالله گنجی شامگاه گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه دامغان با اشاره به گرامیداشت روز ۱۶ آذرماه که به نام روز دانشجو نام‌گذاری شده است اظهار داشت: این روز نمادی از مطالبه گری دانشجویان است.

وی با تأکید بر تبیین ظرفیت‌های دانشجویی گفت: روز دانشجو روز علمی و سیاسی است و این روز به دلیل حرکت سیاسی دانشجویی در سال ۱۳۵۸ و حمایت امام خمینی (ره) از این قشر به روز دانشجو نام نهاده شد.

مدیرمسئول روزنامه جوان با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ گفت: امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی را معجزه انقلاب و انقلاب دوم عنوان کردند و به دلیل اینکه این اقدام از سوی دانشجویان انجام شد و اسناد بسیار مهمی در پی این حرکت سیاسی کشف شد؛ امام نیز این حرکت را به نام دانشجویان ثبت کردند.

گنجی فضای موجود در دانشگاه‌ها را مطلوب دانست و افزود: شرایط حاکم بر دانشگاه‌های بعد از انقلاب با پس از انقلاب بسیار متفاوت است و به‌عبارتی‌دیگر باید گفت: قبل از انقلاب دانشجویان از جایگاه خاصی برخوردار نبودند و در حقشان اجحاف و ظلم بزرگی انجام‌شده بود؛ اما پس از انقلاب دانشجو و دانشگاه دارای ارزش و جایگاه و اعتبار خاصی شده و مردم به جریان‌های دانشجویی با نگاهی بهتر می‌نگرند.

گنجی ادامه داد: امروز در فضای دانشگاه‌ها تشکل‌های مختلفی شکل‌گرفته و ازجمله آن‌ها راه‌اندازی انجمن‌های اسلامی، بسیج دانشجویی، کرسی‌های آزاداندیشی و در دانشگاه‌های کشور است.

وی اظهار داشت: دانشجویان باید مطالبات و حرف خود را در فضایی آزاد و به دور از هیچ دغدغه و مسائل امنیتی بزنند و این حق دانشجو است که به‌راحتی به تبیین مطالبات خود بپردازد.

مدیرمسئول روزنامه جوان در بخش دیگری از سخنان خود به انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه امسال برپا می‌شود اشاره کرد و گفت: مردم باید در انتخاب خود نهایت دقت و بصیرت را داشته باشند و از روی آگاهی فردی اصلح را راهی مجلس کنند.

گنجی تأکید کرد: انتخاب مردم برای سرنوشت کشور بسیار تعیین‌کننده است؛ مردم باید فردی را برگزینند که درد مردم را بداند؛ به عبارتی تا فردی خود در کشیده نباشد و لمس نکرده باشد؛ چگونه می‌تواند به درد و داد مردم رسیدگی کند.

وی گفت: متأسفانه از مجلس پنجم تاکنون نمایندگانی راهی مجلس شده‌اند که از قشر پولدار و ثروتمند جامعه بوده‌اند که عملکرد خوبی در خدمت به مردم نداشته‌اند چراکه خود درد کشیده نبوده‌اند.