تاریخ : 1398,سه شنبه 26 آذر22:18
کد خبر : 338699 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

نامه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیرکبیر به شورای نگهبان

شورای نگهبان بدون مصلحت اندیشی و مسامحه به رد صلاحیت خائنین به مردم و اسلام بپردازد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (عضو دفتر تحکیم وحدت) طی نامه‌ای از آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان خواست تا در بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات مجلس، آنهایی که خادم مردم و اسلام نیستند را تائید نکند.

در ابتدای این نامه خطاب به آیت الله جنتی آمده است: انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر (عضو دفتر تحکیم وحدت – تاسیس 1342) برخود لازم می داند تا حسب وظیفه شرعی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر، در واپسین روزهای بررسی و احراز صلاحیت کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، به یادآوری بخشی از صحبت های مقام معظم رهبری خطاب به اعضای شورای نگهبان پرداخته و اعضای شورا را از غفلت و بی توجهی نسبت به مواردی مهم در احراز صلاحیت نمایندگان برحذر دارد.

در ادامه تاکید شده است: حضرت امام خمینی (ره)، رهبر فقید انقلاب، اعضای شورای نگهبان را «حافظ اسلام و مسلمین» می خوانند و جایگاه این شورا را چنان بالا می برند که در رای و نظر ایشان، تشخیص اعضای این شورا «میزان قانون و اسلام» است. رهبری نیز، تمام دستگاه های نظام را مامور به همکاری و کمک به شما کرده و حکم شما را حکم یک «قاضی امین» دانسته اند. «حافظ هویت نظام» ، «مانع انحراف حرکت نظام»، «مظهر اعتماد مردم» و «مایه آرامش مومنین» صفات کوچکی نیستند که بارها و بارها توسط حضرت امام و حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب، به شما نسبت داده شده اند و خوب است دلیل اطلاق این صفات و انجام این حمایت‌ها مورد توجه قرار گیرد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیرادامه داده است:اگر شورای نگهبان بعنوان حافظ و مسئول حراست از قانون اساسی و شرع مقدس اسلام، همواره مورد توجه و حمایت همه‌جانبه و دائمی حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بوده است؛ نباید با اهمال و کم کاری های با دلیل و بی دلیل که در وظیفه شورا نیست عملکرد این شورا زیر سوال رفته و ایرادات آن متوجه رهبری قرار گیرد.

در ادامه این نامه آمده است: بخاطر داشته باشید که شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نیست که با مصلحت اندیشی هایی چون کم‌شدن مشارکت سیاسی یا دیگر موارد حکم به احراز صلاحیت کسانی بدهید که باطن فاسد ایشان بر همگان آشکار و اظهرمن‌الشمس است؛ وظایف شما صراحتا حفاظت و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی بدون درنظر گرفتن رضایت یا نارضایتی گروه های مختلف است. شما اعضای شورای نگهبان باید فقط خدا را ملاک قرار داده و در صدور آرا، تقوای الهی پیشه کنید.

این تشکل دانشجویی در قسمت دیگری از این نامه تاکید کرده است: اگر با حضور لیبرال های غرب‌گرا در مناصب مختلف که نه به فکر مردمند و نه از خدا می ترسند دیگر صنایع همچون صنعت هسته ای نابود، هزاران کارخانه تعطیل، وضع معیشتی ولی‌نعمتان انقلاب تخریب و مشکلات عدیده در زندگی اقشار مختلف همچون جوانان پدید آید، تقصیر با ایشان است که حمایت تمام و کمال رهبری را داشتند و از اسلام و انقلاب حراست نکردند.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پایان این نامه از شورای نگهبان خواسته تا در برابر آنهایی که به فکر مردم و کشور نیستند، کوتاه نیاید، و همچنین نوشته است: انتظار این است که بنا به وصیت امام راحل و تاکید رهبری، مسامحه و مصلحت اندیشی های بی‌دلیل تکرار نشده و شاهد رد صلاحیت تمام آنهایی که خادم مردم و اسلام نیستند باشیم که اصلاح جز از مسیر انقلاب و اسلام رخ نخواهد داد و در این راه، مردم هم حامی شورای نگهبانی که وظایف خود را به‌خوبی عمل کند خواهند بود.