تاریخ : 1398,چهارشنبه 27 آذر14:22
کد خبر : 338750 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

دلایل سکته قلبی و جلوگیری از آن

حمله ی قلبی در افرادی که دچار مشکلات خونی نظیر کلسترول و چربی خون هستند رخ می دهد. به طور کلی سکته ی قلبی زمانی اتفاق می افتد که خونرسانی به قلب مسدود شده و یا از طریق ایجاد لخته در رگ های بدن خون به قلب نرسد.

خبرنامه دانشجویان ایران: سکته ی قلبی یکی از بیماری های بسیار شایع و خطرناکی است که در صورت ابتلا به این عارضه باید هر چه سریع تر آن را درمان نمود. از آن جایی که قلب یک عضو بسیار مهم در بدن بوده و عملکرد آن روی اندام های مختلف بدن تاثیر گذار است از این رو باید در حفظ سلامتی آن تلاش کرده و راه های پیشگیری از سکته ی قلبی را بدانیم.

حمله ی قلبی به چه علتی اتفاق می افتد؟
حمله ی قلبی
در افرادی که دچار مشکلات خونی نظیر کلسترول و چربی خون هستند رخ می دهد. به طور کلی سکته ی قلبی زمانی اتفاق می افتد که خونرسانی به قلب مسدود شده و یا از طریق ایجاد لخته در رگ های بدن خون به قلب نرسد. حمله ی قلبی در صورت عدم درمان مرگبار است.

علائم حمله قلبی

  • فشار و تنگ شدن تنفس
  • درد و احساس فشار در روی قفسه ی سینه
  • تهوع و عرق سرد
  • سوء هاضمه
  • سرگیجه های ناگهانی

دلایل سکته قلبی و جلوگیری از آن

چه عواملی سکته قلبی را تشدید می کند؟
عوامل سکته ی قلبی می تواند در اختیار فرد باشد و یا از کنترل فرد خارج باشد به طور مثال افزایش سن یکی از عوامل تشدید کننده ی سکته ی قلبی است که در کنترل فرد نیست. عوامل تشدید کننده ی سکته ی قلبی شامل:

  1. سن: بالا بودن سن یکی از عواملی است که موجب افزایش امکان ابتلا به سکته ی قلبی می شود. بیشترین آمار سکته ی قلبی در مردان بالای 45 و زنان بالای 55 سال است.
  2. سیگار و دخانیات: استفاده از مواد مخدر خونرسانی صحیح را مختل کرده و همین موضوع می تواند موجب بروز سکته ی قلبی در فرد شود.
  3. فشار خون بالا: فشار خون بالا دیواره ی رگ ها را دچار تغییرات کرده و همین موضوع خونرسانی از طریق رگ را دچار اختلال می کند. از این رو می توان با روش های مناسب ترک سیگار و دخانیات به راحتی از سکته ی قلبی پیشگیری کرد.
  4. دیابت: قند خون بالا خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش می دهد.
  5. کم تحرکی : از طریق ورزش و تحرک منظم می توان از بسیاری از بیماری ها به ویژه بیماری قلبی پیشگیری نمود. داشتن فعالیت بدنی خونرسانی را بهبود بخشیده و موجب جلوگیری از سکته ی قلبی می شود.
  6. کنترل استرس و اضطراب: استرس و اضطراب از حالت های روانی مضری هستند که برای قلب بسیار ضرر دارد. سعی کنید با روش های مناسب به درمان استرس بپردازید.
  7. تغذیه: از غذا های چرب و فست فود دوری کنید. تغذیه ی سالم و استفاده از مکمل های غذایی می تواند علاوه بر پیشگیری از سکته ی قلبی از ابتلا شدن به بسیاری از بیماری ها جلوگیری نماید.

محصولات فوراور ایران و پیشگیری از بیماری های قلبی
مکمل امگا 3 فوراور: کپسول امگا یکی از مکمل های فوراور و سرشار از امگا بوده و برای قلب بسیار مفید است. این مکمل عالی کلسترول و چربی های اضافی را به طور کامل از بین برده و همچنین جهت کاهش وزن نیز می توانید از آن استفاده کنید چرا که یک چربی سوز فوق العاده است.

مکمل گیاهی سیر و آویشن فوراور: این قرص گیاهی برای قلب نیز موجب کاهش سطح کلسترول شده و در سلامت دستگاه گوارش موثر است. همچنین یک مکمل عالی جهت پایین آوردن فشار خون و غلظت خون است.

دلایل سکته قلبی و جلوگیری از آن

مکمل ویتامین آ فوراور: این مکمل حاوی ویتامین A.E و سلنیوم است. ویتامین ها نقش مهمی در پیشگیری از سکته ی قلبی دارند. یک آنتی اکسیدان قوی بوده و برای تقویت ارگان های بدن و همچنین بهبود مشکلات قلبی از طریق از بین بردن چربی های اضافی موثر است.

نوشیدنی آلوئه ورای فوراور: این نوشیدنی به طور کلی برای تقویت قسمت های مختلف بدن ساخته شده است و برای کاهش قند و چربی خون فوق العاده است.

مکمل ویتامین سی فوراور: این مکمل به صورت کپسول بوده و یک آنتی اکسیدان قوی جهت تقویت سیستم ایمنی بدن است. استفاده از این محصول موجب کاهش استرس شده و سلامتی قلب را حفظ می کند. می توانید برای تنظیم سطح کلسترول از این مکمل فوق العاده استفاده نمایید.

کپسول مواد معدنی فوراور: این مکمل تمامی مواد معدنی که برای سلامتی به آن نیاز داریم را در اختیار بدن قرار می دهد. در بهبود کم خونی و حل مشکلات خونی بسیار عالی عمل کرده و علاوه بر این ضامن سلامتی قلب است. چرا که نقش موثری در بهبود سیستم گردش خون دارد.


کد خبرنگار : 16