تاریخ : 1398,چهارشنبه 27 آذر19:05
کد خبر : 338804 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

سلیمی: آمریکا تمایلی به برقراری روابط ایران و ژاپن ندارد

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: آمریکا تمایلی به برقراری روابط ایران و ژاپن ندارد و کارشکنی‌هایی می کند، با این حال باید بتوانیم ارتباطات خود با دیگر کشورها را تقویت و حفظ کنیم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خانه ملت، اصغر سلیمی در خصوص سفر رئیس جمهور به ژاپن، اظهار داشت: با توجه به اینکه ژاپن، کشوری است که از لحاظ توسعه و تکنولوژی در سطح بالایی قرار دارد و نخست‌وزیر این کشور نیز سفری به ایران داشت متعاقبا باید این ارتباط حفظ شود و رئیس جمهور نیز به کشورهای جنوب شرق آسیا سفر می‌کند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ژاپن کشوری است که از جنگ با آمریکا ضربه دیده و دو شهر آن نابود شده است با این حال توانسته با وجود شرایط جنگی خود را بالا بکشد.

وی افزود: باید بتوانیم این تعاملات و رفت و آمدها را داشته باشیم. البته آمریکا تمایلی به برقراری این روابط ندارد و کارشکنی‌هایی می کند با این حال باید بتوانیم ارتباطات خود را تقویت و حفظ کنیم و در مجامع بین‌المللی و هر سفر خارج از کشوری، نظرات خود را اظهار کنیم و از صحنه کنار نکشیم.

سلیمی در خصوص تأثیر روابط دوجانبه به بی اثر شدن تحریم های پولی و بانکی، گفت: البته ژاپن کشوری است که در تصمیم گیری های این چنینی استقلالی از خود ندارد و شاید نتواند در حوزه بانکی کمک کند اما می تواند شرایط را در جامعه جهانی نسبت به ایران تلطیف کند.