تاریخ : 1398,یکشنبه 08 دي19:21
کد خبر : 340105 - سرویس خبری : یادداشت

فاطمه محمدی

ارائه الگوهای درست،‌ راهکاری برای رونق انتخابات

انتخابات به مثابه یکی از مهمترین عرصه های ارتقاء فهم مردم در جمهوری اسلامی است.در شرایط فعلی الگوی رای مردم در انتخاب نامزدها چیست؟ حداکثر نقش مردم در لیست های بسته شده به چه مقدار است؟در خطای شناختی مردم، فضای رسانه و اجتماع چه اندازه تاثیرگذار است؟تا زمانی که اولویت گفتمانی شکل نگیرد آیا جز این است جریانی که موج سواری می کند پیروز انتخابات خواهد شد؟

خبرنامه دانشجویان ایران: فاطمه محمدی*//  اذا قام قائمنا وضع الله یده علی روس العباد فجمع بها عقولهم و کملت به احلامهم

بی تردید تمسک به شاخصه های فرهنگی جامعه مهدوی الگویی برای پیشرفت جامعه اسلامی است.

بنابر روایات از ویژگی های بارز حکومت آن حضرت رشد عقول مردم و قیام برای نابودی جهالت انسان خواهد بود.

با توجه به این آموزه،ضریب رشد و تفکر عقلانی انسان نسبت به سرنوشت و سعادتش در برنامه ریزی ها و سیاستگذاری های فرهنگی جامعه ما چه میزان است؟

انتخابات به مثابه یکی از مهمترین عرصه های ارتقاء فهم مردم در جمهوری اسلامی است.در شرایط فعلی الگوی رای مردم در انتخاب نامزدها چیست؟ حداکثر نقش مردم در لیست های بسته شده به چه مقدار است؟در خطای شناختی مردم، فضای رسانه و اجتماع چه اندازه تاثیرگذار است؟تا زمانی که اولویت گفتمانی شکل نگیرد آیا جز این است جریانی که  موج سواری می کند پیروز انتخابات خواهد شد؟

مسئله دیگری که در بحث انتخابات مطرح می شود از یک طرف کم تحرکی و عدم مشارکت فعال مردم در انتخاب نامزدها و از طرف دیگر سردی و بی رمقی که در لیست های بسته شده وجود دارد، انتظار می رود شاهد آن باشیم  گذشت زمان فضا را به سمت رکود و عدم مشارکت فعال در عرصه انتخابات سوق دهد.

امید است جوانان در آغاز گام دوم انقلاب با تشکیل پویش های دانشجویی و عمومی قبل از انتشار لیست توسط جریان های سیاسی و کم رنگ شدن شور و شعور انتخابات،لیستی از شاخص ها، الگوها و ماتریس انتخاب به مردم ارائه تا به فرموده معمار کبیر انقلاب شاهد تحولات فکری در همه مردم که یکی از بسترهای مناسب برای رسیدن به جامعه موعود است باشیم. ان شاءالله

* کارشناسی ارشد مطالعات زن و خانواده


کد خبرنگار : 88