تاریخ : 1398,دوشنبه 09 دي01:11
کد خبر : 340148 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

فروش اموال دولتی بدون تشریفات قطعا فسادآور است

یک اقتصاددان گفت: اعداد و ارقام ذکر شده در بخش درآمدهای دولت از طریق فروش اموال ترسناک است. تازه قرار است این ارقام بدوم تشریفات فروخته شود که واضح است فساد آور است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مجید شاکری اقتصاددان عصر امروز در همایش «قفل بودجه/بررسی و تحلیل لایحه بودجه ۹۹» که در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران، گفت: لایحه بودجه ۹۹ اشکالات اساسی دارد. مثلا همه می‌دانیم که صادرات ۱ میلیون بشکه ای نفت احتمال وقوع ندارد ولی در بودجه این رقم آورده شده است. همچنین دولت سال گذشته کل درآمد دولت از فروش دارایی ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است حالا چطور میخواهد ۴۰ هزار میلیارد تومان از این طریق درآمد کسب کند. روی بحث مالیات و اصلاح نظام مالیاتی هم که کاری نکرده است. پس در واقع هیچ اقدامی انجام نداده است.

شاکری افزود: اعداد و ارقام ذکر شده در بخش درآمدهای دولت از طریق فروش اموال ترسناک است. تازه قرار است این ارقام بدوم تشریفات فروخته شود که واضح است فساد آور است.

این اقتصاددان اظهار داشت: شما ببینید دولت در فهرست کردن دارایی‌ها و اموالش هم فساد رخ میدهد چه برسد که بخواهد این اموال را بدون تشریفات به فروش برساند.