تاریخ : 1398,سه شنبه 10 دي18:26
کد خبر : 340413 - سرویس خبری : آخرین اخبار اقتصادی

اعتراض وزیر سابق آموزش و پرورش به کسر حقوق دانشجو معلمان

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: زمانی که سال گذشته حقوق دانشجومعلمان 600 هزار تومان بود، 45 درصد از حقوق آنها کسر می‌شد و حالا که بعد از پیگیری به یک میلیون و 560 هزار تومان رسیده است باز هم 45 درصد کم می‌شود و عادلانه و عاقلانه نیست.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در واکنش به درخواست مخاطبان مبنی بر «لغو کسر 45 درصدی حقوق دانشجومعلمان» اظهار کرد: واقع مطلب این است که دانشجویان درست می‌گویند.

وی ادامه داد: در زمانی که وزیر آموزش و پرورش بودم، سفری به مشهد داشتم که دیدم دانشجویان معترض هستند؛ دلیل اعتراضشان را پرسیدم و آنها پاسخ دادند به این دلیل که ۴۵ درصد از حقوق ما را کم می‌کنند و بنده همان جا دستور دادم که نباید این مقدار کم شود و پس از آن دستور بنده، دیگر وجهی کم نشد.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: وقتی که آقای فانی وزیر آموزش و پرورش شد، ۴۵ درصد را برگرداند و تا امروز هم این میزان گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: نکته مهم و کلیدی این است که در سال گذشته که ۴۵ درصد را از حقوق دانشجومعلمان کم می‌کردند، حقوق آنها ۶۰۰ هزار تومان بود و بنده اعتراض کردم که ۶۰۰ هزار تومان حقوق دانشجومعلمان درست نیست و باید حقوقشان حداقل حقوق محاسبه شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس گفت: پیگیری کردیم و حقوق آنها به یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان رسید و حالا از یک میلیون و ۵۶۰ هزار تومان نیز ۴۵ درصد را بر می دارند که به نظر من عاقلانه و عادلانه نیست و حتما این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنم.