تاریخ : 1398,چهارشنبه 18 دي06:36
کد خبر : 341368 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

پایگاه نظامی آمریکا در عراق هدف قرار گرفت

منابع غیررسمی بامداد چهارشنبه از حمله راکتی به پایگاه «عین‌الاسد» در استان الانبار عراق خبر داده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، برخی منابع خبری از حمله راکتی به پایگاه «عین‌الاسد» در استان الانبار عراق  پایگاه عین الأسد که میزبان نیروهای آمریکایی است خبر داده‌اند.

منابع خبری مدعی شده‌اند دست‌کم ۵ راکت در این پایگاه یا در نزدیکی آن فرود آمده است. برخی منابع تعداد راکت‌های اصابت‌کرده را ۶ فروند عنوان کرده‌اند. «کارلا باب»، خبرنگار امور نظامی شبکه «صدای آمریکای انگلیسی» به نقل از منابع مطلع از حدود ۳۰ اصابت به پایگاه عین الأسد خبر داده است. 

خبرنگار الحره به نقل از منابع میدانی گزارش داده حمله به عین‌الانبار، حمله‌ای هماهنگ بوده و از سکوهای پرتاب متعدد صورت گرفته است. 

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در  ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

واشنگتن‌پست به نقل از یک منبع در وزارت دفاع آمریکا حمله به عین‌الاسد را تأیید کرده است. 

در همین حال، منابعی دیگر از شنیده شدن صدای انفجار مهیب در «اربیل» خبر داده‌اند. گفته می‌شود بالگردهای آمریکایی در حال پرواز بر فراز این شهر هستند. 

این خبرها همزمان با انتشار گزارش‌هایی از حملات سنگین موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای گرفتن انتقام بابت شهادت «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منتشر شده‌اند. 

در حال تکمیل...