تاریخ : 1398,یکشنبه 29 دي01:12
کد خبر : 342704 - سرویس خبری : آخرین اخبار فرهنگی اجتماعی

اخبار جشنواره فیلم فجر؛ از گروه‌بندی فیلم‌ها تا اعلام سانس‌ها

گروه‌بندی فیلم‌های منتخب سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر اعلام شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، معاون اجرایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، گروه‌بندی فیلم‌های منتخب این دوره از جشنواره را اعلام کرد.

«عزت‌الله علیزاده» معاون اجرایی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، گروه‌بندی فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران و برنامه نمایش سینماهای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر را اعلام کرد.

او همچنین توضیح داد: در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، مخاطبان مجاز خواهند بود با هر کد ملی، از سه مجموعه سینمای ایران، چهار سری خریداری کنند.

علیزاده یادآور شد: سازمان‌ها و نهادها می‌توانند درخواست‌های کتبی خود را حداکثر تا ۳ بهمن ارائه و برای تهیه و خرید بلیت‌های موردنظر روزهای ۴ و ۵ بهمن ماه به ستاد جشنواره مراجعه کنند.
برنامه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی متعاقباً اعلام خواهد شد.

سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه ۹۸ به دبیری ابراهیم داروغه‌زاده برگزار می‌شود. 

* اعلام زمان‌بندی سانس اکران فیلم‌ها در سینمای رسانه

به گفته مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، سانس‌ نمایش فیلم‌ها در پردیس ملت به عنوان سینمای رسانه‌ها در جشنواره فجر۳٨، هر روز از ساعت ۱۳:۳۰ آغاز خواهد شد و سانس دوم ۱۶:۳۰، سانس سوم ۱۹:۳۰ و سانس آخر ۲۲:۳۰ است.

وی که در برنامه «هفت» حضور یافته بود، گفت: پارکینگ پردیس ملت از سه نقطه امکان ورود و گنجایش ۷۵۰ وسیله را دارد.  سال‌های قبل مشکل اینترنت و آنتن‌دهی تلفن همراه داشتیم که امسال در این زمینه اتفاقات مثبتی رقم خواهد خورد.

 * دقیقه‌به‌دقیقه آثار را دیدیم تا حق کسی ضایع نشود

«رضا درستکار» منتقد سینما و عضو هیأت انتخاب جشنوار فیلم فجر در برنامه «شهرفرنگ» گفت: طی ۳۵ روزی که در دفتر جشنواره حضور داشته‌ایم، ۸۹ فیلم را دیده‌ایم که از این تعداد فیلم، ۲۲ اثر به بخش مسابقه راه یافته‌اند. این را باید بگویم فیلم‌ها تنوع داشته‌اند اما، برای منتقد سخت‌گیری مثل من تعداد فیلم‌های خوب کم بوده است. بارها گفته‌ام؛ حداقل ۱۰ فیلم بوده‌اند که می‌توانم بگویم اثر خوبی هستند. فیلم‌هایی که انتخاب شدند، با محصولات امسال خودشان مورد قیاس قرار گرفتند. به نظر من اینها  انتخاب‌های درستی است.

وی ادامه داد: هرساله در هیات انتخاب، مبانی خاصی وجود ندارد و فیلمسازان را با مدل فیلمسازان همان دوره سنجیده می‌شوند. اگر این ۷ نفر اعضای هیات انتخاب حذف می‌شدند و تعداد دیگری می‌آمدند، همین فیلم‌ها انتخاب می‌شدند.

عضو هیئت انتخاب جشنواره فیلم فجر با بیان اینکه محصول یک کارگردان مانند فرزند او است که به حیطه داوران سپرده می‌شود، گفت: ما دقیقه به دقیقه آثار را به چشم امانتداری نگاه کردیم تا حقی از کسی ضایع نشود.