تاریخ : 1398,شنبه 05 بهمن03:48
کد خبر : 343419 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

واکنش کاربران توییتر به تظاهرات ضدآمریکایی مردم عراق؛

چهره واقعی عراق بدون رقاصه‌های آمریکایی!

حضور عراقی ها در این تظاهرات نشان داده است که این کشور به باج‌گیری‌های آمریکایی مانند برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و در رأس آنها عربستان تن نخواهند داد. آنها ثابت کردند که مرعوب جنگ رسانه ای و روانی ترامپ علیه کشورشان و تهدیدات وی مبنی بر تحریم عراق و ممانعت از فروش نفت این کشور نخواهند شد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ در پی مذاکره ترامپ با رئیس جمهور عراق و پافشاری او مبنی بر تداوم حضور نظامیان آمریکایی در عراق و همکاری نظامی این کشور با آمریکا، مردم بغداد امروز با شرکت در تظاهرات میلیونی ضدآمریکایی خواستار خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک سرزمینشان شدند.

حدود یک هفته قبل بود که مقتدی صدر رهبر جریان صدر فراخوانی مبنی بر برگزاری تظاهرات میلیونی علیه حضور نظامی آمریکا در عراق و ضد نقض حاکمیت این کشور از سوی واشنگتن صادر کرد.

برگزاری این تظاهرات در عراق علیه حضور اشغالگرانه آمریکا به مثابه یک همه پرسی در این خصوص است. حضور گسترده مردم در این تظاهرات مهر تأییدی بر خواسته آنها مبنی بر لزوم خروج نظامیان آمریکایی از این کشور است.

تظاهرات «جمعه میلیونی» مردم عراق در مخالفت با حضور نیروهای آمریکایی، امروز در بغداد برگزار شد که طی آن مردم عراق بر لزوم اخراج اشغالگران از کشورشان تاکید کردند.

این تظاهرات حاشیه‌های جالبی را به همراه داشته که از جمله آن حضور در تظاهرات با "مگوار" و "فاله" دو سلاحی  بود  که عشائر جنوب عراق با آن علیه استعمار انگلیس در سال ۱۹۲۰ حماسه آفریدند.

از نکات دیگر قابل توجه در این تظاهرات این بود که اقشار مختلف مردم عراق فارق از اینکه وابسته به کدام حزب یا جریان فکری باشند با در دست داشتن پرچم عراق در این تظاهرات شرکت کردند.

آن‌ها، خارج شدن آمریکایی‌ها از عراق را ثمره خون حاج قاسم دانسته و تظاهرات مردمی عراق را مفهوم "بسم الله الرحمن الرحیم" که صفحه توییتر رهبر انقلاب پس از شهادت سردار سلیمانی منتشر کرد، معرفی کردند.

کاربران توییتر پس از تظاهرات میلیونی مردم عراق با هشتگ #ثورة_العشرین_الثانیة_2020 و #عراق واکنش های متفاوتی نشان دادند که در ادامه مشاهده می‌کنید؛

گزارش از یاسین قاسمی


کد خبرنگار : 38