تاریخ : 1398,دوشنبه 07 بهمن20:51
کد خبر : 343851 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

ایجاد مرکز هوش مصنوعی به یاد جان‌باختگان هواپیمای ایران اوکراین

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به یاد دانش‌آموختگان جان‌باخته در سانحه هوایی اخیر برنامه ایجاد مجموعه علمی و فناوری در حوزه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات در دستور کار وزارت علوم و وزارت ارتباطات قرار گرفت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حاشیه کنفرانس توسعه سرمایه انسانی در دانشگاه شهید بهشتی در جمع خبرنگاران جزئیات جلسه اخیر بین وزرای علوم و ارتباطات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تشریح کرد و اظهار داشت: این جلسه با هدف توسعه هوش مصنوعی و ایجاد فناوری‌های جدید در حوزه فناوری اطلاعات برگزار شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برنامه‌ای به یاد دانش‌آموختگان جان‌باخته سانحه هوایی اخیر در دست اجراست که هنوز عنوانی برای آن انتخاب نشده، اما هدف ارتقاء علمی در کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دنبال می‌کند.

وی گفت: در این جلسه روسای سه دانشگاه کشور هم حضور داشتند.

به گفته غلامی برنامه‌ریزی برای توسعه کشور در حوزه هوش مصنوعی و ایجاد فناوری‌های جدید در حوزه فناوری اطلاعات در دست انجام است و در این مسیر نیاز به همکاری و هم‌افزایی علمی و فنی داریم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: در این جلسه بحث‌های اولین درباره برنامه این همکاری انجام شد و برنامه‌های پیش رو پس از نهایی شدن اطلاع‌رسانی می‌شود.