تاریخ : 1398,دوشنبه 14 بهمن22:06
کد خبر : 344538 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

ساخت نرم‌افزارهایی برای نمایش اعتیاد به تلفن‌های هوشمند

کمپانی گوگل در پی تلاش‌های خود برای کاهش مدت‌زمان استفاده افراد از تلفن‌های همراه هوشمند، سه نرم‌افزار جدید را با قابلیت‌های متعدد به بازار عرضه کرده است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از  engadget، کمپانی گوگل در پی تلاش‌های خود برای کاهش مدت‌زمان استفاده افراد از تلفن‌های همراه هوشمند، سه نرم‌افزار جدید را با قابلیت‌های متعدد به بازار عرضه کرده است.

گوگل هنوز هم به دنبال روش‌هایی برای کاهش مدت‌زمان استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند است و این بار سعی کرده است تا با تاکتیک ایجاد حس گناه و عذاب وجدان کاربران را از استفاده بیش‌ازحد از تلفن‌هایشان بازدارد.

این کمپانی برای اجرای این تاکتیک سه نرم‌افزار جدید به نام‌های Activity Bubbles، Envelope و Screen Stopwatch را عرضه کرده است که هدف هر سه این‌ها ایجاد احساس گناه در رابطه با استفاده بیش‌ازحد از تلفن‌های همراه است. در این میان نرم‌افزار Envelope قوی‌ترین آن‌ها است.

اعتیاد به تلفن‌های هوشمند
این نرم‌افزار از شما درخواست می‌کند که پاکت کاغذی ویژه‌ای را پرینت بگیرید و آن را به دور تلفن همراهتان بپیچید و به‌این‌ترتیب کاربری دستگاهتان تنها به عکس‌برداری و برقراری تماس محدود خواهد شد. این نرم‌افزار در حل حاضر تنها برای پیکسل 3 در دسترس است و به‌عنوان گزینه‌ای ارزان‌تر از کاهش اعتیاد به همراه‌هایش هوشمند از خرید یک تلفن همراه ساده برای تماس‌ها خواهد بود.

دو نرم‌افزار دیگر تنها به هشدارهای بصری در رابطه با مدت‌زمان استفاده از تلفن همراهتان بسنده کرده‌اند. نرم‌افزار Activity Bubbles هر زمان که کاربر دستگاه خود را قفل‌گشایی کند حبابی را در صفحه‌نمایش تلفن همراهش به نمایش درمیاورد که به ادامه استفاده از دستگاه بزرگ و بزرگ‌تر می‌شود. همچنین Screen Stopwatch نیز به شما می‌گوید که چه مدت از تلفن همراه خود استفاده کرده‌اید.

البته نادیده گرفتن هشدارهای دو نرم‌افزار آخر بسیار آسان است و بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که به‌جای توجه به این هشدارها به گردش در شبکه‌های اجتماعی ادامه بدهند. بااین‌حال هردوی این نرم‌افزارها برای کسانی که واقعاً در کاهش اعتیاد به استفاده از تلفن همراه خود جدی هستند بسیار کاربردی است.


کد خبرنگار : 15