تاریخ : 1398,چهارشنبه 23 بهمن21:10
کد خبر : 345370 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

۱۰ هزار متر مربع فضای خوابگاهی در دهه فجر افتتاح شد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم از افتتاح ۱۰ هزار مترمربع فضای خوابگاهی در دانشگاه‌ها در دهه مبارک فجر با مشارکت دولت و خیرین خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از وزارت علوم، محمدتقی نظرپور گفت: در دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بیش از ۱۰ هزار مترمربع فضای خوابگاهی، با اعتباری بالغ بر ۱۳۶ میلیارد ریال در دانشگاه‌ها از محل اعتبارات ملی و با مشارکت خیرین به بهره‌برداری رسید

وی اظهار داشت: با عنایت به اینکه یکی از دغدغه های اصلی دانشگاه ها تامین تسهیلات رفاهی و خدماتی دانشجویان است، احداث فضاهای خوابگاهی به‌عنوان یکی از ضروریات رفاهی برای دانشجویان از محل اعتبارات ملی، مشارکت دانشگاه ها و کمک های خیرین در طی سال‌های گذشته مورد توجه قرار گرفته است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: از سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۹ طرح خوابگاهی با زیربنای ۷۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع با آورده ۵۳۷ میلیارد ریال در دانشگاه ها و مراکز آموزشی در دست اجرا هستند که برای تکمیل به اعتباری حدود ۹۷۷ میلیارد ریال نیاز دارند.

به گفته وی، در سال جاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در راستای اجرای اهداف و سیاست های دولت برای تکمیل ۸ پروژه خوابگاهی، اعتباری حدود ۷۵ میلیارد ریال تخصیص داده شده است.