تاریخ : 1398,جمعه 25 بهمن14:16
کد خبر : 345470 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

طرح صندوق رفاه برای نوسازی خوابگاه‌ها

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم گفت: حدود ۶۵ درصد از خوابگاه ها عمر بالای ۲۰ سال دارند و براساس برآورد ما حدود ۹۹۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز آنها اعتبار نیاز است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، ناصر مطیعی  با اشاره به تعمیر و تجهیز خوابگاه های دانشجویی گفت:طرحی تهیه کرده ایم که با همکاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، دانشگاه ها و خیرین خوابگاه های دانشجویی را تعمیر، تجهیز، مرمت و نوسازی کنیم. 

وی ادامه داد:  در این طرح ۴۰ درصد اعتبار توسط صندوق رفاه دانشجویان، ۳۰ درصد توسط خیرین و ۳۰ درصد نیز توسط دانشگاه ها تهیه می شود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود: در این طرح دانشگاه ها  خود می توانند خیرین را معرفی کنند و همچنین صندوق نیز تلاش می‌کند با برخی از خیرین وارد مذاکره شود.

وی افزود: قبلاً ۵۰ درصد اعتبار تعمیر وتجهیز خوابگاه ها  توسط دانشگاه‌ها و ۵۰ درصد توسط صندوق رفاه دانشجویان تامین می شد اما اکنون درصدد هستیم تا از منابع خیرین نیز استفاده کنیم.

مطیعی ادامه داد:  خوابگاه های ما کیفیت متفاوتی دارند، برخی از خوابگاه ها نوساز هستند و کیفیت خوبی دارند و برخی نیز مدتی است از قدمت آنها گذشته و از آنها استفاده شده و کیفیت مطلوبی ندارند که برای تجهیز آنها نیاز به اعتبار داریم.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم افزود:  با توجه به قدمت و فرسودگی خوابگاهها، حدود ۶۵ درصد از خوابگاههای ما عمر بالای ۲۰ سال دارند و طبیعی است که هزینه تعمیر و بازسازی آنها زیاد باشد.

وی ادامه داد: بر اساس برآورد ما در سال ۹۸ حدود ۹۹۰ میلیارد تومان (نهصد و نود میلیارد تومان) برای تعمیر و تجهیز خوابگاه ها از جمله سرمایش، گرمایش، روشنایی خوابگاه ها و تعمیر سرویس بهداشتی و آشپزخانه ها نیاز است.

مطیعی افزود: علی رغم این که زحمات زیادی طی ۴ الی ۵  سال گذشته کشیده شده است امسال ۱۰۰ میلیارد تومان توسط صندوق و دانشگاه ها فقط برای تعمیر، تجهیز، نوسازی و مرمت خوابگاهها هزینه شده است اما به اعتبار بیشتری نیاز داریم.

وی ادامه داد: امیدواریم که با کمک خیرین، دانشگاهها، سازمان برنامه و بودجه و صندوق روند مرمت و نوسازی خوابگاه ها را تسریع کنیم.