تاریخ : 1398,سه شنبه 29 بهمن21:15
کد خبر : 345931 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

جاذبه‌های دیدنی در آنکارا را از دست ندهید

حین بالا رفتن از پله‌های این قلعه شاهد مناظر زیبای منطقه و نمای پانورامایی از شهر آنکارا خواهید بود. این قلعه همچنین از چند ساختمان تاریخی تشکیل شده که در برخی از آن‌ها، فروشگاههای صنایع‌دستی، کافه، رستوران و گالری به چشم می خورد.

خبرنامه دانشجویان ایران: آنکارا این شهر پرجمعیت و بزرگ و پایتخت تجاری کشور ترکیه نهادهای دولتی، شرکت‌ها، دانشگاه‌ها و سفارت‌خانه‌های بسیاری را در خود جای داده است و در کنار آن با قدمتی در حدود دو هزار سال قبل از میلاد مسیح یعنی در تمدن هاتی در عصر برنز یکی از تاریخی ترین شهر های دنیاست. به عقیده باستان شناسان این منطقه در طول تاریخ به تصرف اقوام مختلفی همچون فیریجینها  و سپس لیدیان، امپراتوری ایران، یونانیان، گالاتی ها، امپراتوری روم، سلجوقیان، عثمانی ها و نهایتا ترک ها در آمد. همچنین گفته می شود اسکندر مقدونی نیز این شهر را برای مدتی تصرف و در آن اقامت داشت.

این شهر زیبا به مانند شاهراه ارتباطی و بسیار حیاتی برای اقتصاد ترکیه در مرکز این کشور و فلات آناتولی قرار گرفته است، که همین امر به اهمیت آن افزوده است. در ضمن قابل ذکر است وجود مراکز خرید فراوان در این شهر خود به اقتصاد این منطقه کمک نموده و باعث شده برخی مسافران صرفا با نیت خرید عازم  این منطقه شوند.

مسجد کجاتپه (Kocatepe Mosque)
بنای باشکوه و زیبای مسجد کجاتپه ما بین سال‌های ۱۹۶۷ تا ۱۹۸۷ با معماری منحصر بفرد اسلامی و ترکی در منطقه ای به نام کیزیلای (Kızılay) ساخته شده است. این بنا دارای چهار مناره بسیار زیباست که از هر گوشه‌ای از شهر آنکارا قابل دیدن است.

برج آتاکوله (Atakule Tower)
به گزارش سفر باتو، معماری زیبا و مدرن برج آتاکوله، آن را به بلندترین و دیدنی ترین آسمانخراش آنکارا تبدیل نموده است تا جائیکه گردشگران بیشماری برای گشت و گذار در اطراف محوطه آن به چشم می خورد. برج آتاکوله در منطقه ای به نام چانکایا (Çankaya) قرار گرفته و در آن مرکز خرید وسیعی و لوکسی قرار گرفته است. همچنین امکانات  تفریحی متعددی نظیر سالن های سینما، ‌رستوران گردان و آسانسور شیشه‌ای در آن فراهم آمده است.

آنیت کبیر (Anıtkabir)
آنیت کبیر یا همان آرامگاه آتاتورک در سال ۱۹۵۳ بر روی تپه‌ای در محله آنیت ساخته شده است. در این آرامگاه مجموعه ای از اشیاء ارزشمند و یادمان‌های تاریخی ترکیه نگهداری می گردد. همچنین تور ارزان استانبول را از دست ندهید.

منطقه تاریخی اولوس (Ulus)
منطقه تاریخی اولوس به محلی برای گشت و گذار مسافران این شهر تبدیل شده است زیرا بناهای تاریخی فراوانی مربوط به دوره جمهوری در این جا خود نمایی می کنند که همگی توسط معماران چیره دست با الهام از انقلاب این کشور، ساخته شده است که همگی جایگزین سمبل های عربی پاک شده از این منطقه است.

آکواریوم آکوا وگا (Aqua Vega Aquarium)
آکواریوم آکوا وگا،‌ مکانی ایده ال برای تماشای دنیای زیر آب است که با قدم زدن در راهروهایی زیر آبی آن شاهد تماشای زندگی جانوران دریایی متنوعی همچون ماهی‌ها، کوسه‌ها، لاک پشت‌ها، اسب‌های دریایی، و ... خواهید بود.

معبد آگوستوس (Temple of Augustus)
این معبد باستانی در قرن اول میلادی بنا شده است که بر روی دیوارهای آن، سنگ نگاره ها و دست نوشته‌های به جای مانده از شرح حال زندگی و جنگ‌های «آگوستوس»، اولین امپراطور روم  به چشم می خورد و گفته می شود همه این دست نوشته ها و کنده کاری ها توسط خود این امپراتور شکل گرفته است.

مسجد حاجی بایرام (Haci Bayram Mosque)
بنای زیبای مسجد حاجی بایرام، به یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهر تبدیل شده است که درست در مقابل معبد آگوستوس قرار گرفته است. ساخت این بنا در سال ۱۴۲۷ و توسط معمار زبردستی عثمانیان (سینان)که خالق آثار شگفت انگیز بسیاری است ساخته شد.

«حاجی بایرام» در واقع نام یک صوفی برجسته در ترکیه است که بنیانگذار فرقه بایرامی در این کشور نیز بوده است.

دریاچه موگان گولباشی (Mogan Gölü Gölbaşı)
این دریاچه بسیار زیبا، در جنوب شهر گولباشی و در فاصله سی کیلومتری از  آنکارا قرار گرفته است که هم اکنون به یکی از نقاط  پرطرفدار برای دوری از هیاهوی شهر و گشت و گذار تبدیل شده است .

با وجود امکانات تفریحی متعدد در امتداد ساحل نظیر رستوران‌ها و مکان‌های مختص کمپینگ یک یا چند روزه و ماهی‌گیری به مکانی ایده ال تبدیل شده است.

محله تاریخی هامامونو (Hamamonu)
محله تاریخی هامامونو با معماری منحصر بفرد و دیدنی خانه ها و کوچه پس کوچه ها یکی از پرطرفدارترین نقاط گردشگری در این شهر است. گشت و گذار در این منطقه با وجود بناهای زیبایی با معماری سبک عثمانی و رستوران ها و کافه های نقلی کنار خیابان بسیار لذت بخش و خاطره انگیز خواهد بود.

قلعه آنکارا (Ankara Castle)
قلعه با شکوه آنکارا در بالای تپه‌ی سرسبز با طبیعتی دل انگیز در محله ای به نام اولوس جای گرفته است. باستان شناسان بر این باورند قدمت این قلعه، به قرون وسطایی و بیش از هزار سال باز می گردد.

حین بالا رفتن از پله‌های این قلعه شاهد مناظر زیبای منطقه و نمای پانورامایی از شهر آنکارا خواهید بود. این قلعه همچنین از چند ساختمان تاریخی تشکیل شده که در برخی از آن‌ها، فروشگاههای صنایع‌دستی، کافه، رستوران و گالری به چشم می خورد.


کد خبرنگار : 16