تاریخ : 1398,دوشنبه 05 اسفند18:37
کد خبر : 346614 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کلاس‌های دانشگاه شریف مجازی نیست

وی ادامه داد: برای دانشجویان مقطع دکتری که درحال تحقیق برای رساله خود هستند، تلاش می‌کنیم در جایی دیگر اسکان داده شوند. البته شرایط این دانشجویان که جزو موارد خاص هستند، بررسی شده و سپس اجازه حضور آنها در خوابگاه داده می‌شود.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از ایرنا، رییس دانشگاه صنعتی شریف گفت: هر چند تدابیر زیادی برای مبارزه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این دانشگاه عملیاتی شده ولی فعلا برنامه‌ای برای برگزاری کلاس‌های درس به صورت الکترونیکی نداریم.

محمود فتوحی فیروزآباد در این خصوص افزود: از روز جمعه که خبر شیوع کرونا در کشور منتشر شد، دانشگاه تجهیزات و امکانات لازم را در این خصوص تدارک دید و روز شنبه سوم اسفندماه نیز ستاد مبارزه با ویروس کرونا در دانشگاه تشکیل شد.

وی گفت: در کمیته‌ای که تشکیل شد، رییس دانشگاه، اعضای هیات رئیسه، معاونان، رییس مرکز بهداشت دانشگاه، ‌مسوول تاسیسات و رییس شورای صنفی دانشگاه حضور داشتند.

رییس دانشگاه شریف با بیان اینکه برای برگزاری کلاس‌ها به صورت الکترونیکی فعلا برنامه‌ای تدارک دیده نشده است، اظهار داشت: در همه رشته‌ها امکان برگزاری کلاس آموزشی به صورت الکترونیکی وجود ندارد. زیرا  زیرساخت‌های لازم فراهم نیست و جنس بعضی از واحدهای درسی نیز حضوری است. البته قرار است این موضوع در جلسه پیش روی کمیته بررسی شده و راهکار لازم برای آن اتخاذ شود.

رییس دانشگاه صنعتی شریف در خصوص تخلیه خوابگاه‌ها نیز گفت: پیرو ابلاغ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تخلیه خوابگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف در دستورکار قرار گرفته است. در صورت ادامه دار بودن تعطیلی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها، تابع تصمیم‌های وزارتخانه‌های بهداشت و علوم هستیم.

وی ادامه داد: برای دانشجویان مقطع دکتری که درحال تحقیق برای رساله خود هستند، تلاش می‌کنیم در جایی دیگر اسکان داده شوند. البته شرایط این دانشجویان که جزو موارد خاص هستند، بررسی شده و سپس اجازه حضور آنها در خوابگاه داده می‌شود.

فتوحی درباره اینکه آیا تا امروز دانشجوی مشکوک به ویروس کرونا در دانشگاه شریف شناسایی شده یا خیر؟ گفت: یک نفر از دانشجویان که علائم ویروس آنفولانزا را داشت، به مراکز درمانی معرفی کردیم و منتظر جواب تست او برای ویروس کرونا هستیم.

رییس دانشگاه صنعتی شریف با ابراز نگرانی از کمیاب شدن وسایل بهداشتی و ضدعفونی کننده نیز گفت: شمار جمعیت خوابگاهی و دانشگاهی زیاد و قابل ملاحظه هستند و از طرفی تهیه وسایل ضدعفونی کننده و بهداشتی که در بازار کمیاب شده اند، مشکلاتی را برای پوشش بهداشتی این تعداد ایجاد کرده است.