تاریخ : 1398,یکشنبه 11 اسفند02:30
کد خبر : 347335 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

دومین سهمیه المپیک کاراته ایران قطعی شد

کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان با حضور در دیدار نهایی سومین مرحله لیگ برتر جهانی کاراته وان در سال ۲۰۰۲، سهمیه المپیک خود را قطعی کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، دومین روز از سومین مرحله رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان در سال 2020، امروز(شنبه) در سالزبورگ اتریش برگزار شد و حمیده عباسعلی کاپیتان تیم ملی کاراته بانوان ایران با برتری مقابل رقبای خود به دیدار نهایی وزن 68+ کیلوگرم راه یافت. 

عباسعلی که پیش از این مسابقات و در رنکینگ وزن المپیکی 61+ کیلوگرم با کسب  6007.5 امتیاز در رتبه سوم قرار داشت و در رنکینگ جهانی وزن 68+ کیلوگرم نیز صدرنشین بود، با حضور در دیدار نهایی و با توجه به حذف النی چاتزیلیادو از یونان ، پیش از آخرین مرحله برگزاری مسابقات کاراته وان، سهمیه المپیک خود را در وزن المپیکی 61+ کیلوگرم قطعی کرد. 

کاراته‌کا یونانی که پیش از این مسابقات با 5325 امتیاز  و 682.5 امتیاز اختلاف با عباسعلی در جایگاه پنجم رنکینگ المپیکی وزن 61+ کیلوگرم قرار داشت، در مسابقات امروز در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سلیو فراکوتی از ایتالیا مغلوب شد، اما با توجه به فینالیست شدن کاراته‌کا ایتالیایی به جدول شانس مجدد راه یافت که در این مرحله نیز مقابل کاراته‌کا چین تایپه مغلوب شد و از حضور در دیدار رده‌بندی بازماند. 

با توجه به این اتفاق و قطعی شدن مدال نقره عباسعلی، حتی در صورت عدم نتیجه‌گیری نماینده کشورمان در کاراته وان مراکش، خطری سهمیه المپیک او را تهدید نخواهد کرد. 

پیش از عباسعلی، بهمن عسگری موفق به کسب نخستین سهمیه المپیک کاراته شده بود.