تاریخ : 1398,یکشنبه 25 اسفند18:16
کد خبر : 348992 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

کنایه یک فعال دانشجویی به وضعیت دولت

وی تصریح کرد: متاسفانه در کارهای جهادی هم خیلی وقت ها یک سری از اقشار اصلی مثل کودکان کار و یا زباله گردها نادیده گرفته می شوند به هر روی اگر این افراد نتوانند برای امرار معاش خود از خانه خارج شوند با مشکل مواجه می‌شوند و اگر هم از خانه بیرون بیایند با خطر ابتلا به ویروس کرونا مواجه هستند و این یک واقعیت تلخ است و اگر دولت تدبیری نیندیشد این اقشار دچار مشکل خواهند شد.

خبرنامه دانشجویان ایران به نقل از دانشجو، فارابی عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به بی کفایتی دولت در اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و اختصاص دلار ۴۲۰۰ تومانی و گم شدن ۱۸ میلیارد دلار گفت: بی عملی و انفعال دولت نشان می دهد که این دولت از یک بی کفایتی رنج می برد؛ بنابراین وجود این بی‌کفایتی فقط مختص به زمان شیوع ویروس کرونا در کشورمان نیست و در وقایع مختلف همچون سیل و زلزله دولت همیشه غایب بوده و کمترین عملکرد را داشته است.

وی با بیان اینکه دولت در مواقع بحرانی بی کفایتی را به اوج می‌رساند و حتی به جرات می توان گفت از دولت‌های بنی صدر و بازرگان هم بی کفایت تر بوده افزود: آقای روحانی در این سالها کشور را تعطیل کرد و مدیریت بحران کرونا در کشور نیز اوج بی کفایتی دولت است. رئیس جمهور به حدی بی خیال است که می‌گوید من هفته ای یک جلسه در جلسات قرارگاه ملی مقابله با کرونا شرکت می کنم و انتظار هم دارد او را تشویق کنیم.

عضو شورای مرکزی جنبش عدالتخواه دانشجویی با اشاره به اینکه وقتی نامه های وزیر بهداشت به رئیس جمهور را نگاه می کنیم فکر می کنیم در کشور با یک وضعیت کمدی- تراژیک روبرو هستیم و این وضعیت مدیریت بحران در دولت آقای روحانی است گفت: فکر می‌کنم آقای روحانی در سال هفتم ریاست جمهوری خود با توجه به این وضعیت فشلی که با آن روبرو هستیم خسته شده است. به هر روی رئیس جمهور از وقتی که آمریکا از برجام خارج شده دیگر هیچ ایده ای نداشته است. با این وجود به نظر می رسد که آقای روحانی فقط می‌خواهد دولت را به گونه‌ای پیش ببرد که دوران این دولت تمام شود.

وی افزود: در ملاقاتی که ما با یکی از بزرگان اصلاحات داشتیم او گفت اگر چه ما آقای روحانی را روی کار آوردیم؛ اما از همان اول می دانستیم که او دو خصلت بد دارد و امکان دارد که به خاطر این خصلت ها به مشکل بخوریم نخست بحث خود رایی و تکبرروحانی در آرای خود است چون خیلی مشورت پذیر نیست و دیگری هم تنبلی او بود. با این وجود تنبلی آقای روحانی ظاهراً از گذشته برای خیلی از جناح اصلاحات واضح بوده ولی به هر حال او را به ملت تحمیل کردند.

فارابی با بیان اینکه به نظر می رسد مردم نیز در وضعیت فعلی کشور پی برده اند ما هیچ دولتی نداریم به همین دلیل به مانند دهه ۶۰ به جمع آوری کمک‌های مردمی روی آوردند و این ثمره بی دولتی است که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، تصریح کرد: برای آقای روحانی اصلا اهمیتی ندارد که دارد چه اتفاقی برای کشور می افتد به همین دلیل مردم حس می‌کنند اگر خودشان کاری نکنند کلاه آنها پس معرکه است به همین دلیل به کارهای جهادی روی آورده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه در کارهای جهادی هم خیلی وقت ها یک سری از اقشار اصلی مثل کودکان کار و یا زباله گردها نادیده گرفته می شوند به هر روی اگر این افراد نتوانند برای امرار معاش خود از خانه خارج شوند با مشکل مواجه می‌شوند و اگر هم از خانه بیرون بیایند با خطر ابتلا به ویروس کرونا مواجه هستند و این یک واقعیت تلخ است و اگر دولت تدبیری نیندیشد این اقشار دچار مشکل خواهند شد.

عضو شورای مرکزی عدالتخواه دانشجویی با اشاره به اینکه ناتوانی دولت در اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و دیگر مسائل بیانگر این است که دولت کفایت اداره کشور را ندارد گفت: معتقدم بحران اصلی شخص آقای روحانی است با این وجود تا زمانی که او نرود بحران ها در کشور ادامه دارد.

فارابی با بیان اینکه تمام اتفاقاتی که می‌توانند زمینه استیضاح یک رئیس جمهور را فراهم کنند در دوران آقای روحانی شاهد آنها بوده ایم، افزود: قطعا یکی از اولین کارهایی که مجلس یازدهم باید در دستور کار خود قرار دهد استیضاح آقای روحانی است. به هر روی اگرآقای روحانی در خانه بنشیند و اگر این دولت نباشد ما با فراغ بال بیشتر و بهتر می توانیم کشور را اداره کنیم و خیال مردم هم راحت تر است.

وی افزود: معتقدم این حرف درستی نیست که ما می‌توانیم دولت را به کار بکشیم چون امروز شاهدیم آقای روحانی در بحرانی ترین شرایط کشور در ده دوازده سال اخیر با خونسردی در خانه می نشیند و با ویدئو کنفرانس دولت را هدایت می کند با این وجود آیا ما می خواهیم این دولت را به کار بکشیم و این بیشتر شبیه جک است تا واقعیت.