تاریخ : 1399,پنجشنبه 28 فروردين05:12
کد خبر : 352403 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تعویق زمان بازپرداخت وام کشورهای فقیر

وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد: ۷۶ کشور جهان از جمله ۴۰ کشور آفریقایی مشمول به تعویق انداختن بازپرداخت وام به مؤسسات و بانک‌های بین‌المللی هستند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، مؤسسات و بانک‌های بین‌المللی ارائه دهنده وام به کشورهای دیگر، قصد دارند برای سال جاری، بازپرداخت وام ارائه شده به کشورهای فقیر جهان را به تعویق بیندازند.

در حال حاضر، به دلیل شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی میلیاردها نفر در سراسر جهان و متعاقبا تعطیلی بسیاری از بنگاه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی، جهان درگیر بدترین رکود اقتصادی از دهه ۱۹۳۰ تاکنون شده است.

برونو لمایر، وزیر اقتصاد فرانسه، می‌گوید: ۷۶ کشور فقیر جهان از جمله ۴۰ کشور آفریقایی، مشمول تعویق بازپرداخت وام‌ها، خواهند شد.

مجموع وام‌هایی که قرار است بازپرداخت آنها برای سال ۲۰۲۰، به تعویق بیفتد، حدود ۲۰ میلیارد دلار است و از طرف دیگر، تعویق بازپرداخت ۱۲ میلیارد دلار دیگر نیز، در دست بررسی است.

لمایر، گفت: ما با وام دهندگان بخش خصوصی و تامین کنندگان منابع مالی دو جانبه برای تعویق یک میلیارد دلار، بازپرداخت وام توافق کرده‌ایم.

روز گذشته، وزرای اقتصاد و رؤسای بانک‌های مرکزی گروه G۷ به صورت ویدئو کنفرانس، با یکدیگر گفت‌وگو کرده و از طرح تعویق موقت بازپرداخت وام برای کشورهای فقیر حمایت کردند.

آنها طی بیانیه‌ای مشترک خود اعلام کردند که آماده هستند برای مدت زمانی مشخص، بازپرداخت وام‌ها برای کشورهای فقیر را به تعویق بیندازند.