تاریخ : 1399,دوشنبه 08 ارديبهشت17:48
کد خبر : 353760 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

فورتنایت در گوگل پلی استور منتشر شد

اپیک گیمز در بیانیه‌ای غیرمنتظره، از انتشار بازی محبوب فورتنایت در فروشگاه آنلاین گوگل خبر داده است تا افراد بیشتری امکان تجربه‌ی آن را پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فورتنایت که مدت خیلی زیادی از انتشار رسمی آن نمی‌گذرد، همواره جزو برترین بازی‌های ویدئویی سبک بتل رویال بوده است و روند روبه‌روشدش را همچنان ادامه می‌دهد. باوجود فرازونشیب‌های زیادی که این بازی در دوران عملکرد خود تجربه کرده، این بازی همچنان با نوآوری‌های و اشاره‌های متعدد به مجموعه‌فیلم‌ها و...، جایگاه ویژه‌ای در میان جامعه بازیکنان ازآنِ خود کرده است. سازنده‌ی فورتنایت همچنین سعی کرده با استفاده از محبوبیت ستاره‌های دنیای موسیقی پاپ،‌ کاربران بیشتری را به تجربه‌ی بازی‌اش ترغیب کند.
بازی Fortnite در پلتفرم‌های مختلف ازجمله گوشی‌های هوشمند مبتنی‌بر سیستم‌عامل اندروید در‌دسترس است. این بازی ‌هنگام انتشار روی فروشگاه بزرگ پلی‌استور دردسترس قرار نگرفت؛ اما براساس بیانیه‌ای جدید، به‌نظر می‌رسد بالاخره قرار است به پلی‌استور بیاید.
اپیک گیمز (Epic Games) بیانیه‌ای دراختیار رسانه‌ی پالی‌گان قرار داده و در آن، تأیید کرده است که قصد دارد بازی شوتر محبوب خود را به فروشگاه Google Play Store بیاورد. قبل از این تصمیم و بعد از مخالفت گوگل با کاهش درصد سود دریافتی خود از محل درآمدهای این بازی، اپیک سعی کرد با راه‌اندازی اپلیکیشن و لانچر اختصاصی خود به‌نوعی مستقل از گوگل عمل کند. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد این اقدام آن‌طور که باید و شاید، موفقیت‌آمیز واقع نبوده و این شرکت تصمیم گرفته است در مواضع خود تجدیدنظر کند. البته از روی لحن این بیانیه می‌توان متوجه شد این تصمیم با نهایت نارضایتی اتخاذ شده است. درضمن، شرکت سازنده اعلام کرده درادامه به پشتیبانی از اپلیکیشن اختصاصی خود نیز ادامه خواهد داد.

در متن بیانیه‌ی جدید اپیک گیمز می‌خوانیم:

بعد از گذشت ۱۸ ماه از عملیاتی‌کردن فرایند انتشار Fortnite در خارج از بستر گوگل پلی‌استور اندروید، به نتیجه‌گیری اساسی رسیدیم: گوگل با ترفندها و اختیاراتش، نرم‌افزارهایی که خارج از بستر Google Play منتشر می‌شوند، با ضرر و زیان اجتناب‌ناپذیر مواجه می‌کند. این کار ازطریق برخی اقدامات فنی و تجاری برنامه‌ریزی‌شده ازقبیل نمایش مستمر پاپ‌آپ‌های امنیتی ترسناک و تکراری در زمان دانلود و به‌روزرسانی این نرم‌افزارها یا محدودکردن توافقات و قراردادهای تولیدکنندگان با شرکت‌های ارائه‌کننده‌ی خدمات اینترنتی انجام می‌شود. روابط‌عمومی گوگل، منابع ارائه‌کننده‌ی نرم‌افزارهای متفرقه (ترد پارتی) را در فهرست بدافزارهای امنیتی دسته‌بندی می‌کند و با استفاده از پروتکل‌های امنیتی خود، نرم‌افزارهایی را مسدود می‌کند که خارج از بستر گوگل‌پلی دریافت می‌شوند.
بنابه دلایلی که تشریح شد، تصمیم گرفتیم Fortnite را در گوگل پلی‌استور منتشر کنیم. ما همچنان به فعالیت اپلیکیشن Epic Games و بازی فورتنایت در خارج از بستر گوگل پلی ادامه خواهیم داد.


کد خبرنگار : 28