تاریخ : 1399,پنجشنبه 11 ارديبهشت20:29
کد خبر : 354196 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

رشد چشم‌گیر شمار کاربران فیسبوک

آمار جدید نشان می‌دهد ماهانه ۲/۶ میلیارد کاربر فعال از شبکه‌ی اجتماعی فیسبوک استفاده می‌کنند؛ عددی که رشد خیره‌کننده را در دوران شیوع کرونا نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ گزارش مالی فیسبوک از فصل اول سال ۲۰۲۰، تمامی پیش‌بینی‌های منتشرشده ازسوی تحلیل‌گران را پشت سر گذاشت. غول شبکه‌های اجتماعی رشد خارق‌العاده‌ی را از لحاظ تعداد کاربران ثبت کرد. البته در بخشی از گزارش شرکت به عدم قطعیتی اشاره می‌شود که بر اثر شیوع کرونا ایجاد شده است و آینده‌ی کسب‌وکار تبلیغاتی آن‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.
با اجرای سیاست‌های فاصله‌گذاری اجتماعی در جهت جلوگیری از شیوع هرچه بیشتر ویروس کرونا، مردم برای ارتباط با دوستان و اعضای خانواده‌‌‌ی خود بیش‌ازپیش از شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان استفاده می‌کنند. دراین‌میان فیسبوک که سال گذشته با بحران‌های متعدد حریم خصوصی و شکایت‌های قانونی روبه‌رو شده بود، فرصت پیدا کرد تا کاربردهای مثبت شبکه‌ی اجتماعی خود را نیز نشان دهد.
فیسبوک در گزارش خود اعلام کرد که تعداد کاربران شبکه‌ی اجتماعی رکورد جدیدی را ثبت کرده است، اما تقاضا برای تبلیغات در پلتفرم، در سه‌ هفته‌ی گذشته روند نزولی داشت. درواقع کسب‌وکارهای کمتری در شرایط بحرانی کنونی، به‌دنبال انتشار تبلیغات در پلتفرم فیسبوک هستند. کاهش تبلیغات، بیش‌ازهمه ازسوی شرکت‌های فعال در کسب‌وکار سفر و خودرو مشاهده شد. دسته‌های مذکور به‌خاطر کاهش تمایل مردم به جابه‌جایی در شرایط بحرانی ویروس کرونا، بیشترین خسارت‌ها را متحمل شده‌اند.

گزارش مالی فیسبوک از فصل اول سال ۲۰۲۰، تعداد کاربران ماهانه‌ی شبکه‌ی اجتماعی را ۲/۶ میلیارد نفر عنوان می‌کند که نسبت به فصل مشابه سال گذشته، ۱۰ درصد افزایش داشته است. تحلیل‌گران انتظار داشتند که فیسبوک در دوره‌ی گذشته، حداکثر ۲/۵۶ میلیارد کاربر فعال ماهانه را ثبت کند. در بخش دیگری از گزارش گفته می‌شود که نزدیک به سه میلیارد نفر، از یکی از اپلیکیشن‌های فیسبوک شامل اینستاگرام و واتساپ استفاده کرده‌اند.
فیسبوک باوجود رکوردشکنی در تعداد کاربران فعال ماهانه، باید با چالش‌های ایجادشده بر اثر همه‌گیری ویروس کرونا هم مقابله می‌کرد. تولید محصولات سخت‌افزاری مخصوص مصرف‌کننده‌ی فیسبوک همچون هدست‌های واقعیت مجازی آکیولس و دستگاه‌های چت ویدیویی موسوم به Portal، به‌خاطر شروع ویروس با چالش مواجه شد. به‌علاوه، تولید و توزیع اطلاعات غلط پیرامون ویروس نیز هنوز با شدت زیادی در شبکه‌ی اجتماعی ادامه دارد. درنتیجه فیسبوک باید تلاش‌های خود را برای مدیریت محتوای مضر برای سلامت و امنیت جامعه، افزایش دهد.

منبع: cnet


کد خبرنگار : 28