تاریخ : 1399,جمعه 19 ارديبهشت15:36
کد خبر : 355137 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تبعات حذف ترم برای دانشجویان

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت از آغاز برگزاری جلسات کمیسیون موارد خاص این دانشگاه خبر داد و گفت: هنوز پرونده هایی در خصوص تقاضای حذف ترم از سوی دانشجویان به کمیسیون ارائه نشده است اما دانشجویان توجه داشته باشند در صورت حذف ترم ممکن است یک سال از زندگی تحصیلی عقب بیفتند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ ابوالفضل واحدی در گفت و گو با ایسنا ضمن بیان این مطلب از آغاز بررسی جلسات کمیسیون موارد خاص دانشگاه علم و صنعت خبر داد و گفت: جلسات این کمیسیون به فراخور پرونده‌های ارجاعی در حال حاضر برگزار می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هنوز امکان ثبت نام برای دانشجویانی که متقاضی حذف واحد یا ترم تحصیلی جاری هستند فراهم نشده است، گفت: با توجه به تمهیدات و تسهیلاتی که دانشگاه علم و صنعت در خصوص وضعیت آموزش دانشجویان برای ترم تحصیلی جاری اتخاذ کرده است، انتظار می رود موارد حذف ترم از سوی دانشجویان کمتر باشد. چرا که دانشگاه با اتخاذ این تصمیمات اعلام کرده است که شرایط دشوار دانشجویان را درک می کند و دانشجویان با وجود مشکلاتی که وجود دارد نباید نگران وضعیت تحصیلی باشند. بنابراین با وجود این تصمیمات دیگر نیازی نیست که دانشجویان با حذف ترم تحصیلی یک نیمسال از زندگی تحصیلی خود عقب بیفتند.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه برخی از دروس دانشجویان در دانشگاه به صورت یک ترم در میان ارائه می شود بنابراین اگر دانشجویی اقدام به حذف ترم کند و ترم آینده نیز نتواند درس و واحدهای حذف شده را بگذراند، در واقع یک سال از زندگی تحصیلی خود عقب خواهد افتاد و این امر به زیان دانشجو خواهد بود. به همین جهت نیز دانشگاه علم و صنعت تمهیداتی در این راستا اتخاذ کرده است اما با این وجود اگر موارد خاصی هم وجود داشته باشد که دانشجو بر اساس آن دلایل بخواهند حذف ترم کند این امکان برای او فراهم است.

دکتر واحدی گفت: با توجه به اینکه درخواست حذف ترم به شکل سامانه ای است و دانشجویان باید با مراجعه به سامانه آموزشی دانشگاه درخواست خود را ثبت کنند تا مراحل بعدی در خصوص موافقت یا عدم موافقت درخواست در دانشگاه طی شود.

وی همچنین از آغاز حضور دانشجویان دکتری در دانشگاه علم و صنعت خبر داد و گفت: برای دانشجویانی که کار عملی دارند یک سری پروتکل های بهداشتی از سوی دانشگاه تعریف شده و بر این اساس تعدادی از دانشجویان دکتری در آزمایشگاه ها حضور می یابند.