تاریخ : 1399,شنبه 20 ارديبهشت04:46
کد خبر : 355183 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

احداث خوابگاه دانشجویی متاهلی در اختیار بخش خصوصی

معاون وزیر علوم گفت: بخش خصوصی برای ایجاد خوابگاه دانشجویی متاهلی می تواند از زمین های دانشگاه استفاده کند، وام سیستم بانکی بگیرند و صندوق رفاه دانشجویان هم در پرداخت سود بانکی تسهیلات کمک خواهد کرد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در گفت وگو با خبرگزاری فارس درباره تمهیدات وزارت علوم برای افزایش خوابگاه های متاهلی در کشور، گفت: نیاز به خوابگاه دانشجویی متاهلی در حال افزایش است و در سال های اخیر تعداد دانشجویان دوره های تکمیلی و پساتکمیلی بیشتر شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه ایجاد خوابگاه متاهلی نسبت به خوابگاه مجردی هزینه بیشتری نیاز دارد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوزهای قانونی برای افزایش مشارکت بخش خصوصی در ساخت خوابگاه های متاهلی را پیش‌بینی کرده است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: اگر بخش خصوصی برای ایجاد خوابگاه دانشجویی متاهلی مراجعه کند، می تواند از زمین های دانشگاه برای این منظور استفاده کند، وام سیستم بانکی بگیرد که صندوق رفاه دانشجویان هم در پرداخت سود بانکی این تسهیلات به آنها کمک می‌کند.

*بیش از ۲ هزار خوابگاه دانشجویی متاهلی در کشور وجود دارد

رئیس سازمان امور دانشجویان تاکید کرد: در قانون هم بر ساخت خوابگاه متاهلی تاکید شده و اولویت ساخت خوابگاه با خوابگاه متاهلی است.

صدیقی تصریح کرد: در گذشته ۲ هزار خوابگاه متاهلی در کشور وجود داشت که اکنون این آمار افزایش پیدا کرده است اما با این حال همچنان نیازمند خوابگاه متاهلی هستیم.