تاریخ : 1399,شنبه 27 ارديبهشت13:46
کد خبر : 356115 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

شرایط ثبت‌نام آزمون ارتقای دانش‌آموختگان داروسازی خارج از کشور

ثبت نام اینترنتی آزمون ارتقای دانش‌آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی خارج از کشور به دکتری عمومی از روز شنبه، ۲۴ خرداد ۹۹ آغاز می‌شود و تا۳۱ خرداد ۹۹ ادامه دارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری دانشجو، هفتمین دوره آزمون ارتقای دانش‌آموختگان کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی خارج از کشور به دکتری عمومی در روز پنجشنبه ۹ مرداد ماه ۹۹ طبق قوانین و مطابق با مندرجات برگزار خواهد شد.

شرایط شرکت در آزمون
برخورداری از سلامت کامل تن و روان بر اساس ضوابط شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی، مجاز بودن به تحصیل از نظر قوانین و مقررات جاری کشور و داشتن شرایط عمومی ورود به آموزش عالی، برابر مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، داشتن مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد داروسازی خارج از کشور که مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی قرار گرفته است

به فارغالتحصیالن مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد داروسازی خارج از کشور که قبل از ابتدای سال ۲۰۱۴ میلادی در خارج از کشور شروع به تحصیل کرده‌اند، اجازه داده می‌شود پس از قبولی در آزمون ورودی دردوره دکتری عمومی داروسازی با پرداخت شهریه در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی ادامه تحصیل دهند.

منابع آزمون
منابع آزمون ارتقای دانش آموختگان رشته داروسازی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خارج از کشور در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی ir.sanjeshp.www، پیوند منابع آزمون‌ها «پیوند» منابع آزمون ارتقای داروسازی قابل دسترسی است.

شرایط قبولی و ادامه تحصیل
کسب حد نصاب ۶۰ درصد نمره کل آزمون، پرداخت شهریه مطابق تعرفه و مقررات دانشگاه محل تحصیل، پذیرفته‌شدگان آزمون ورودی موظفند برای پذیرش و نامنویسی و انتخاب واحد، حداکثر تا دو ترم تحصیلی بعد از قبولی به یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی تابعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مراجعه کنند.

عداد واحد‌های درسی  جهت فراغت از تحصیل در دورهی دکتری عمومی داروسازی، مطابق با برنامهآموزشی تدوین شده توسط دبیرخانه شورای آموزش داروسازی و تخصصی است که به تصویب شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی نیز رسیده است. در صورتی که دانشجو دروس اعالم شده را در مقطع قبلی کارشناسی یا کارشناسی ارشد داروسازی گذرانده باشد، امکان تطبیق آن‌ها توسط دانشگاه محل تحصیل با رعایت مفاد فصل یازدهم آییننامهی آموزشی دوره دکتری عمومی داروسازی وجود دارد.

زمان ثبت نام اینترنتی
از ساعت ۱۶ روز شنبه ۲۴ خرداد ماه  آغاز و در ساعت ۱۶ روز شنبه ۳۱ خرداد ماه پایان می‌یابد. کارت شرکت در آزمون از ساعت ۱۶ روز سه‌شنبه ۷ مرداد ماه ۹۹ از طریق سایت مرکز سنجش در اختیار داوطلبان قرار خواهد گرفت.

زمان برگزاری آزمون
آزمون در یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مستقر در تهران و به روش الکترونیک برگزار خواهد شد که نشانی دقیق آن روی کارت ورود به جلسه درج می‌شود.