تاریخ : 1399,یکشنبه 04 خرداد04:16
کد خبر : 357086 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

گلایه دانشجویان دکتری از مشکل معیشت و اسکان

ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط خاصی را برای پذیرش حضوری دانشجویان دکتری در دانشگاه ها ابلاغ کرده که در نتیجه دانشگاه ‌ها فقط دانشجویان واجد شرایط را به شرط رعایت ضوابط ابلاغی پذیرش می کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ سید حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت وگو با خبرگزاری فارس، اظهار داشت: در این مرحله بازگشایی صرفا برای دانشجویانی که فعالیت پژوهشی آنان نیاز به حضور در  آزمایشگاه یا مزرعه و ... است، فراهم می شود و به آنان خوابگاه تعلق می گیرد.

وی تاکید کرد: بازگشایی خوابگاه ها براساس نظر مراجع بهداشتی با احتیاط صورت می گیرد.

حسینی تاکید: ستاد ملی مقابله با کرونا شرایط حضور دانشجویان دکترا در خوابگاه ها را به دانشگاه ها ابلاغ کرده است.

*ستاد ملی مقابله با کرونا برای پذیرش دانشجویان شرایط تعیین کرده است

سعید حبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران هم در پیگیری این مطالبه اظهار داشت: طبق مصوبه ستاد ملی کرونا به دانشگاه‌ ها اجازه داده شده که برای آن دسته از دانشجویان دکتری که باید در آزمایشگاه یا در مزرعه یا درمانگاه فعالیت تحقیقاتی انجام دهند، به شرط رعایت فاصله فیزیکی و مهیا بودن شرایط، پذیرش داشته باشند.

وی ادامه داد: یعنی به شرط رعایت این ضوابط، دانشگاه‌ها می توانند آن دسته از دانشجویان واجد شرایط را بپذیرند.

در نهایت محمود نیلی احمد آبادی رئیس دانشگاه تهران هم در این باره، گفت: در حال حاضر دانشجویان دکترا به صورت محدود در دانشگاه و خوابگاه پذیرش شده ‌اند و در این شرایط امکان پذیرش همه دانشجویان خوابگاهی را نداریم.

وی ادامه داد: به دلیل وجود جمعیت متراکم در خوابگاه و شیوع کرونا در تراکم جمعیت، بازگشایی خوابگاه‌ ها از ۱۷ خرداد منتفی است.

*بهره برداری از خوابگاه ها طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا حداقلی باشد

علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در این باره اظهار داشت: در موضوعاتی که در شیوع ویروس کرونا ایجاد شد، بخش نامه های یکسان به دانشگاه ها ارسال نکردیم؛ زیرا به تفاوت شرایط و امکانات دانشگاه ها واقف بودیم و بهترین کار را این دیدیم که در قالب توصیه نامه و دستورالعمل، راهکارها و روش های پیشنهادی را با همه دانشگاه ها مطرح کنیم. 

وی ادامه داد: در این موضوع هم گفته شد که دانشجویانی که برای فعالیت های پژوهشی خود نیاز به حضور  در آزمایشگاه یا کارگاه دارند می توانند با رعایت ضوابط بهداشتی به فعالیت های خود بپردازند تا خللی در امور پژوهشی دانشجویان ایجاد نشود.

خاکی صدیق افزود: بنابراین اولویت حضور در دانشگاه ها با دانشجویان تحصیلات تکمیلی است به شرطی که ضوابط بهداشتی رعایت شود و علاوه بر اینکه توصیه ما این است که حضور حداقلی باشد. درباره خوابگاه ها هم به دانشگاه‌ ها توصیه شده که طبق مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا، به صورت حداقلی و با رعایت ضوابط بهداشتی و دستورالعمل های فاصله گذاری از خوابگاه ‌ها بهره برداری کنند.