تاریخ : 1399,دوشنبه 19 خرداد11:37
کد خبر : 358712 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

اعتراض دانشجویان دانشگاه آزاد به امتحانات حضوری

علمایی اضافه کرد: تمام دانشجویان برای حضور در دانشگاه باید از ماسک استفاده کنند، صندلی‌ها با فاصله ۲ متری کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و دانشجویان باید با فاصله تدریجی وارد کلاس شوند تا مشکلی پیش نیاید.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» فارس نوشت: جواد علمائی رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار فارس، گفت: برگزاری آزمون‌های مجازی استانداردهایی دارد که باید توسط دانشگاه و دانشجو رعایت شود.

* دو منطقه سفید و قرمز داریم
وی افزود: ما دو منطقه سفید و قرمز داریم؛ زمانی که اعلام می‌شود فضا سفید است و همه کسب‌وکارها به روال خود باز می‌گردد و مشکلی پیش نمی‌آیند قطعاً دانشگاه‌ها هم مانند بقیه آحاد جامعه هستند و امتحانات برگزار خواهد شد اما اگر اعلام شود منطقه‌ای قرمز و محیط کرونایی است امتحان حضوری از دانشجویان گرفته نخواهد شد و دانشجویان نباید نگران باشند. دانشگاه مقطعی برنامه‌ریزی می‌کند، بعد از رفع این حالت و سفید شدن وضعیت دانشجویان می‌توانند بدون دغدغه به صورت حضوری امتحان دهند.

رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در مناطق سفید نیز برگزاری امتحانات با پروتکل‌های بهداشتی که از سوی ستاد ملی کرونا به دانشگاه‌ اعلام شده برگزار خواهد شد. سلامتی دانشجویان، اساتید و کارمندان برای دانشگاه مهم است و زمانی که اعلام شود منطقه‌ای سفید است به این معنا است که تا حدی امکان ابتلا به این ویروس از بین رفته است.

علمایی اضافه کرد: تمام دانشجویان برای حضور در دانشگاه باید از ماسک استفاده کنند، صندلی‌ها با فاصله ۲ متری کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و دانشجویان باید با فاصله تدریجی وارد کلاس شوند تا مشکلی پیش نیاید.

وی گفت: بازه امتحانی را از دو هفته به چهار هفته تغییر داده‌ایم، سعی کرده‌ایم تا حد امکان زمان برگزاری امتحانات یک تا یک و نیم ساعت باشد. معتقدیم طولانی بودن زمان امتحان ریسک ابتلا به بیماری را برای دانشجویان،‌ اساتید و کارمندان در پی خواهد داشت.

رئیس ستاد آموزش مجازی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هماهنگی‌هایی با مراکز استان‌ها صورت گرفته تا دانشجویانی که بر اثر بیماری کرونا به شهر خود رفته‌اند، بتوانند در همان شهر امتحان دهند و برگزاری امتحانات باعث جابجایی و مسافرت دانشجویان نشود.

* محرومیت برای دانشجویان در نظر نگرفته‌ایم
وی در ادامه افزود: اگر دانشجویی ۴ جلسه غیب داشته باشد منجر به محرومیت آن می‌‌شود ولی این ترم برای دانشجویان محرومیت در نظر نگرفته‌ایم و با توجه به اینکه امکان دسترسی به مطالب در سامانه مجازی وجود دارد ما فرض را بر این گذاشتیم که تمام دانشجویان حضور داشتند و با آمادگی کامل می‌توانند امتحان دهند.

علمایی اضافه کرد: نحوه گرفتن امتحانات دروس عمومی و معارف را در اختیار واحدها گذاشته‌ایم که اگر تمایل داشتند می‌توانند به صورت تستی و مجازی این امتحانات را برگزار کنند و دانشجویانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا موفق به انتخاب واحد نشده‌اند ولی در کلاس‌های مجازی شرکت کرده‌اند با تایید استاد می‌توانند امتحان بدهند.

وی افزود: اگر دانشجویی اعلام کند که تب،‌ لرز، سرفه، تنگی نفس، ضعف و از دست دادن حس بویایی دارد، می‌تواند در فرصتی دیگر امتحان دهد، تدابیری اندیشیده‌‌ایم تا سلامت دانشجویان، اساتید و کارمندان  به خطر نیفتد ضمن اینکه فضای دانشگاه بعد از برگزاری هر امتحان طبق پروتکل‌های بهداشتی ضدعفونی خواهد شد.