تاریخ : 1399,شنبه 31 خرداد23:51
کد خبر : 360326 - سرویس خبری : آخرین اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات

سامانه‌های آنلاین صادرات فناوری ایجاد می‌شود

معاونت علمی و فناوری اعلام کرد سامانه‌های آنلاین صادرات فناوری ایجاد می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه صادرات محصولات و کالاهای دانش‌بنیان یکی از اهداف این معاونت است. توسعه بازار این محصولات به تامین زیرساخت‌هایی نیاز دارد که مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به دنبال تحقق آن است. یکی از این پیش‌نیازها ایجاد سامانه‌های آنلاین صادرات فناوری است.

ایجاد این سامانه برای بازار کشورهای همسایه و کشورهای در حال توسعه آفریقایی یکی از اتفاقاتی است که می‌تواند توسعه بازار جهانی زیست‌بوم فناوری و نوآوری کشور را در پی داشته باشد. تلاشی که با مشارکت بخش خصوصی و حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به نتیجه می‌رسد.

به گفته مهدی قلعه‌نوی رئیس مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه بازار محصولات دانش‌بنیان را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم.

وی افزود: تاکنون در این مسیر گام‌های قابل توجهی برداشتیم به گونه‌ای که تا امروز ۴ هزار خدمت برای توانمندسازی و توسعه بازار به ۲۵۰۰ شرکت دانش‌بنیان ارائه شده است.

قلعه‌نوی با اشاره به ظرفیت صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان‌ خاطر نشان کرد: بر این اساس تلاش می‌کنیم که بازار صادراتی این شرکت‌ها را علی رغم وجود موانعی چون بیماری کرونا و تحریم‌ها بیشتر توسعه دهیم. یکی از این اقدامات ایجاد سامانه‌های آنلاین صادرات فناوری است.