تاریخ : 1399,دوشنبه 02 تير12:45
کد خبر : 360544 - سرویس خبری : فرهنگی اجتماعی

به بهانه بازداشت «شارمین میمندی‌نژاد» موسس جمعیت موسوم به امام علی(ع)؛

واقعیت یک جریان انحرافی خطرناک با ظاهری مردمی-مذهبی

حساب توییتری جمعیت امام علی(ع) در خبری با اعلام بازداشت موسس این سازمان نوشت: ساعتی پیش شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی علیه السلام بازداشت شد.در ادامه این توییت آمده است: مرتضی کی منش مسئول رسانه‌ای جمعیت امام علی(ع) و کتایون افرازه بازرس علی‌البدل جمعیت امام علی(ع) نیز بازداشت شده‌اند.

 به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ جمعیت امداد دانشجویی – مردمی موسوم به امام علی(ع) خود را یک سازمان مردم نهاد، کاملا مستقل، غیرسیاسی و غیردولتی معرفی می کند، که در سال ۱۳۷۸ به صورت رسمی با شماره ۱۹۰۶۱ به ثبت رسید و فعالیت خود را با مجوز رسمی از وزارت کشور دنبال می‌کند. این جمعیت در سال ۲۰۱۰ موفق به اخذ مقام مشورتی در شورای امور اقتصادی اجتماعی سازمان ملل متحد شده است. جامعه هدف جمعیت موسوم به امام علی را کودکان و زنان آسیب دیده تشکیل می‌دهند. بنیان‌گذار افکار و اندیشه‌های جمعیت «شارمین میمندی‌نژاد» است.

اما واقعیت ماجرا چیست؟

گفته می شود این جمعیت توسط شارمین میمندی‌نژاد تأسیس شده و توسط همسرش زهرا رحیمی خامنه به عنوان مدیرعامل گردانده می‌شود. شارمین میمندی نژاد فرزند محمدحسین میمندی نژاد است که از وابستگان دربار پهلوی بود و ضمن دوستی نزدیک با ارتشبد فردوست از مواهب دفتر ویژه اطلاعات بهره می‌برد و همچنین از رابطان انگلستان به حساب می‌آمد. محمدحسین میمندی نژاد پیش از انقلاب اسلامی به نشر افکار ضد دین و التقاطی خود در نشریه رنگین کمان می‌پرداخت و آشکارا ضمن توهین به مقدسات و ائمه معصومین(ع) وقایع تاریخی و مذهبی شیعیان نظیر واقعه غدیر را زیر سؤال می‌برد. این ویژگی میمندی‌نژاد و نشریه تحت مدیریتش تا جایی خشم توده‌های مردمی را برانگیخت که حتی ساواک هم علیرغم ارتباطات گسترده با میمندی‌نژاد نتوانست مقاومت کند و مجله رنگین را توقیف کرد.

او در ادامه راه پدرش به تحقیر و توهین به شخصیتهای ملی و شخصیتهای مطرح جهان اسلام پرداخته و با رکیک ترین الفاظ آنها را خطاب قرار می دهد. توهین به امام(ره)، سران قوا، انقلاب اسلامی مردم ایران، شهدای ٨ سال دفاع مقدس و سایر ارزشهای انقلابی با زننده ترین الفاظ تنها گوشه‌ای از ترشحات قلمی و گفتاری وی است، که بدون هیچ محدودیتی در حال پرداخت به آن هاست.

کیهان با اداعایی در این مورد می نویسد: «شارمین میمندی نژاد درباره شلمچه؛ محل شهادت صدها جوان پاکباخته کشورمان می‌نویسد: «شلمچه همان جا که گند جنگ‌طلبان را به مشام گرفته بود.» ایشان خود را به نادانی می‌زنند وقتی شارمین میمندی‌نژاد گستاخانه در توهین به شهید بزرگوار مصطفی چمران می‌نویسد: «[دوستم] همشهری‌هایش را از دست داده بود. آنهم با لطف به اصطلاح شهید این روزگار و مرد این بزرگراه که با‌ تانک بر دختر بچه‌گان کوچک فامیلش رفته بود. شهید بزرگواری که شبها نیایش مهملش را تلویزیونی می‌کنند که خوش دارد برود وسط کهکشانها و... » قلم هتاکانه او نسبت به شهید چمران آنقدر زننده است که از نوشتن ادامه آن بر این اوراق شرم داریم. شارمین حتی هشت سال دفاع مقدس را جنگی «در وهم حسین‌خواهی و یزید‌خواهی» توصیف کرده و با رویکردی تفرقه‌افکنانه خطاب به مردم کردستان می‌نویسد: «کفتاران از ریختن خون شمایان شهادت تقسیم می‌کردند.»13 و اینچنین ایستادگی رزمندگان اسلام در برابر گروه‌های تجزیه‌طلب را وصف می‌کند و لقب کفتار به آنان می‌دهد! آیا این همان ارزشی است که خانم رحیمی‌خامنه و همسرشان برای شهدا قائل هستند و در جوابیه به آن اشاره کرده‌اند؟

به راستی کسی که به گفته خودش با «هیزگردی در کانال‌های ماهواره‌ای» سعی می‌کند «جانش را به کثافت بکشد» با چه مجوزی این روزها اقدام به اخذ زکات فطریه و کفاره روزه‌داران در قالب جمعیت امام علی(ع) می‌کند!؟ آیا این همه نهاد عریض و طویل نظارتی را خواب برده است که شاهد فعالیت آزادانه چنین افراد منحط اخلاقی هستیم؟...»

گفتنی است تشکیلات موسوم به جمعیت امام علی(ع) از طرف دیگر به بازویی برای اعمال قدرت سازمانهای به اصطلاح جهانی نظیر سازمان ملل و یونسکو در داخل ایران تبدیل شده است تا آنجا که از طرف شورای امور اقتصادی-اجتماعی سازمان ملل به این تشکیلات مقام مشاوره‌ای اعطا می‌شود. تنها به عنوان مثالی کوچک از این اتفاق قابل ذکر است که مدتها پیش از مطرح شدن و پذیرش برنامه آموزشی ٢٠٣٠ توسط دولت؛ این جمعیت اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزش جنسی منطبق بر همان آموزه‌های طرح 2030 در میان کودکان و نوجوانان مناطق جنوب تهران به بهانه کمک به کودکان آسیب‌پذیر، می‌کرد.

نا امید کردن مردم و تامین خوراک خبری ضدانقلاب

این جمعیت که در لوای نام زیبای امام علی(ع) فعالیت های خودش را ساماندهی می کند، با گروهی از افراد با عنوان امدادگر و خبرنگار با هدف سیاه‌نمایی موجب ناراحتی و اعتراض مردم در جریان سیل لرستان شده بود.

گروهی از افراد این جمعیت با عنوان امدادگر و خبرنگار با هدف سیاه‌نمایی موجب ناراحتی و اعتراض مردم شده بودند. این افراد با حضور در مناطق سیل‌زده، به جای کمک‌رسانی به مردم، با انتشار اخبار خلاف واقع و ضد منافع ملی  تلاش می‌کند وضعیت مناطق سیل‌زده را سیاه و عملکرد نظام جمهوری اسلامی را ضعیف و غیرقابل دفاع توصیف کند.

نکته قابل تأمل اینجاست که کانال‌های ضدانقلاب پست‌های منتشر شده توسط این جمعیت را در کانال‌های خود بازنشر می‌کنند؛ موضوعی که اعتراض کاربران و جهادگران حاضر در منطقه را به دنبال داشته  است.

یکی از این گروه‌ها، صفحه فارسی رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعیی توییتر است. این حساب کاربری با انتشار ویدئویی که بسیاری از گروه‌ها  ثبت آن را به این جمعیت نسبت دادند تلاش کرد از موقعیت بحرانی و آزردگی خاطر اهالی شهر معمولان یکی از شهرهای سیل‌زده استان لرستان به نفع خود استفاده کند و به اصطلاح از آب گل‌آلود ماهی بگیرد. هیجانی شدن مردم پس از شوک بزرگی همچون سیل به شدت ویرانگر در این منطقه کاملاً طبیعی است اما دامن زدن به آن و ثبت و ارسال تصاویر آن برای سرویس‌های اطلاعاتی دشمن نکته‎ای است که با هیچ دلیل منطقی قابل چشم‌پوشی نیست.

تعدادی از کاربران فضای مجازی در پست‌های خود نسبت به رفتار منافقانه این گروه اعتراض کردند چراکه این افراد معتقدند فعالیت آنان به نوعی از آب گل‌آلود ماهی گرفتن است. این گروه با سیاه‌نمایی نمک به زخم مردم سیل‌زده می‌پاشند و در در روند کمک‌رسانی اخلال ایجاد می‌کنند. همچنین این اقدامات ضد امنیتی در آن برهه اعتراض شدید جهادگران را در پی داشته است.

حمایت ضد انقلاب

به دنبال ادعاهای صورت گرفته در مورد جمعیت موسوم به امام علی‌(ع) که تحت عنوان خیریه و با شعارهای مذهبی به جذب جوانان و دانشجویان اشتغال دارد، یکی از وابستگان گروهک تروریستی منافقین در وب‌سایت رادیو زمانه‌(از پروژه‌های کودتای مخملی که با بودجه سرویس‌های اطلاعاتی هلند اداره می‌شود) از این جمعیت دفاع کرد و آن را یک نهاد باسابقه جامعه مدنی خواند که در زمینه‌های خیریه و البته تغییر ساختار در ایران فعالیت می‌کند! این حامی تروریسم که تحت عنوان کنشگر و پژوهشگر حقوق کودک از کارشناسان رادیو صدای آمریکا‌(وابسته به دولت ضد بشری آمریکا و پشتیبان رژیم‌های کودک‌کش اسرائیل و آل سعود) به شمار می‌آید، توضیح نمی‌دهد که در میان این تعاریف به ظاهر حقوق بشری و دمکراتیک، تروریسم مهیب منافقین چه جایگاهی داشته و دارد!

وی که مطلبش در دفاع از جمعیت موسوم به امام علی‌(ع) در وب‌سایت گویانیوز (وابسته به سازمان سیا) نیز درج گردید، آموزش‌های جنسی این جمعیت به کودکان بر اساس سند ۲۰۳۰ را یکی از بهترین کارهای جمعیت یاد شده دانسته که  آن را از یک موسسه خیریه فراتر برده و به عرصه‌های تغییر ساختاری وارد می‌سازد!

البته با یک سرچ ساده در گوگل به راحتی می توانید حمایت شبکه های اپوزیسیون انقلاب اسلامی و جریان ضدانقلاب را از این جمعیت ببینید، جمعیتی که قبل از هر جایی بیانیه هایش توسط شبکه ها و سایت های ضدانقلاب کار می شود.

بیانیه حمایت از اغتشاشگران

جمعیت موسوم به امام علی(ع) در پی اغتشاشات اخیر که طی آن توسط آشوبگران آموزش دیده بالغ بر 20 هزار میلیارد تومان به کشور و مردم آسیب جدی وارد شده است ضمن بیانیه ای که اتفاقا با استقبال شبکه های ضد انقلاب مواجه شد به حمایت از اغتشاشگران پرداخت و آن ها را مردم نامید و نوشت:«این صورت‌مساله‌های دردناک و این زخم‌های ریشه‌دار با یاغی خواندن، اغتشاشگر نامیدن و دست‌نشانده خطاب قرار دادن معترضان بی‌نان، قابل ترمیم نیست. تحرکاتی که سرریز انفجاری واقعیت حاکم بر این سکونت‌گاه‌ها بوده و با ادامه‌ی وضعیت نابسامان اقتصادی-اجتماعی، دیر و زود داشت اما سوخت و سوز نداشت.»

این مهم درحالیست که به دست همین اغتشاشگران چه خانواده هایی که تنها سرمایه شان را از دست ندادند، چه مغازه ها و ساختمان هایی که غارت نشدند و چندین ساختمان بانک و دیگر ساختمان های دولتی که سوختند و از بین رفته اند.

بازداشت لیدرها

حساب توییتری جمعیت موسوم به امام علی (ع)، در خبری با اعلام بازداشت موسس این سازمان نوشت: ساعتی پیش شارمین میمندی نژاد موسس جمعیت امام علی علیه السلام بازداشت شد.

در ادامه این توییت آمده است: مرتضی کی منش مسئول رسانه‌ای جمعیت امام علی (ع) و کتایون افرازه بازرس علی‌البدل جمعیت امام علی (ع) نیز بازداشت شده‌اند.درهمین خصوص برخی فعالان رسانه ای از پلمپ دفتر این سازمان مردم نهاد خبر داده اند.

علت بازداشت

این فرد همراه با عوامل خود،‌ در طول سال‌های فعالیت موسسه مذکور علاوه بر همراهی با مراکز ضد ایرانی به طرح ادعاهایی مانند مبارزه با تبعیض و همچنین مباحث حقوق‌بشری و مبارزه با فقر و معضلات اجتماعی پرداخته و با هدف تحت فشار قرار دادن کشور و ملت ایران  اقدامات گسترده ای را علیه جامعه ی ایرانی رقم زده است.  همچنین عناصر اصلی این موسسه علاوه بر توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی ضد دینی  با رسانه های معاند، بیگانه همکاری داشته و به  ترویج ابتذال درون گروهی پرداخته‌اند.

گفتنی است که فعالیت های این افراد هیچ ارتباطی با برنامه های جاری و خیرخواهانه موسسه مذکور  نداشته است.


کد خبرنگار : 90