تاریخ : 1399,شنبه 07 تير19:54
کد خبر : 361286 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تذکر نماینده مشهد به رئیس جمهور

نماینده مردم مشهد به رئیس جمهور به خاطر عدم پرداخت مقرری بیکارشدگان ناشی از کرونا علی رغم برداشت از ردیف اعتباری برای این منظور از صندوق توسعه ملی تذکر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» حجت الاسلام نصرالله پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی به رئیس جمهور به خاطر عدم پرداخت مقرری بیکارشدگان ناشی از کرونا علی رغم برداشت 5 هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی برای این منظور تذکر داد.

متن کامل تذکر نماینده مشهد به رئیس جمهور به شرح زیر است:

خلاصه تذکر:

با توجه به برداشت 5 هزار میلیارد تومانی از صندوق توسعه ملی برای بیکار شدگان ناشی از کرونا چرا علیرغم دستور و اعلان عمومی توسط جنابعالی این مهم تحقق نیافته و مقرری بیکاری به مشمولین پرداخت نشده است؟

شرح تذکر: این اعتبار به دنبال تصویب مبلغ 5 هزار میلیارد تومان جهت کمک به صندوق بیمه بیکاری سازمان تامین اجتماعی برای کمک به کارگران آسیب دیده از کرونا تخصیص یافت که دولت در جلسه اقتصادی ستاد مقابله با کرونا به تصویب رساند. بر همین اساس وزارت کار از افرادی که در دوران کرونا شغل خود را از دست دادند و کارگران بیکار شده در ایام کرونا خواست تا در سامانه bimebikari.mcls.gov.ir که به همین منظور راه اندازی شده مراجعه و درخواست خود را برای دریافت بیمه بیکاری ثبت کنند.

بر اساس قانون، پرداخت مقرری بیمه بیکاری به کسانی صورت می‌گیرد که به طور غیر ارادی و به علت حوادث غیرمترقبه مانند سیل، زلزله، آتش سوزی و مواردی همچون کرونا بیکار شده باشند. برابر اعلام اداره کل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار ملاک پرداخت مقرری بیمه بیکاری به متقاضیان،  مشمول بودن قانون کار، قانون تامین اجتماعی و قانون بیمه بیکاری است و همه مشمولین قانون کار که تابع قانون تامین اجتماعی و مشمول قانون بیمه بیکاری باشند می‌توانند از مزایای بیمه بیکاری استفاده کنند.

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته‌های گذشته با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تمامی مقرری ‌بگیرانی که در اسفند سال 1398 شغل خود را از دست داده و بیکار شده اند، پس از دریافت پیامک درخواست شماره ‌حساب برای واریز بیمه بیکاری با مراجعه به سامانه درخواست بیمه بیکاری، نسبت به درج شماره حساب بانکی خود در یکی از بانکهای تعیین شده در سامانه اقدام کنند.