تاریخ : 1399,پنجشنبه 26 تير16:30
کد خبر : 363972 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کرونا، نشریات دانشجویی را هم مجازی کرد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: نشریات دانشجویی با توجه به انتشار ویروس کرونا به صورت مجازی منتشر می‌شود.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا، غلامرضا غفاری درباره حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تامین کاغذ نشریات دانشگاهی، اظهار داشت: نشریات دانشجویی در حال حاضر با توجه شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی منتشر می شود اما پیگیری های وزارت علوم برای دریافت کمک از وزارت ارشاد انجام شد.

وی افزود: معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد قول مساعدت با نشریات دانشگاهی را داد؛ حتی وزیر علوم سال گذشته در نامه ای به معاون اول رییس جمهوری، این درخواست را به صورت کتبی اعلام کرد.

معاون وزیر علوم با یادآوری نامه ای که جهانگیری به وزارت ارشاد نوشت، خاطرنشان کرد: معاون اول رییس جمهوری در نامه ای به وزیر ارشاد اعلام کرد که نشریات دانشجویی هم مشابه سایر نشریات کشور در تأمین کاغذ حمایت شوند.

غفاری با اشاره به متفاوت بودن سیستم توزیع کاغذ در وزارت ارشاد، گفت: سیستم توزیع کاغذ در وزارت ارشاد با وضعیت نشریات دانشجویی در دانشگاه ها قدری متفاوت است.

به گفته وی، نوع کاغذی که در اختیار بخش مطبوعات قرار می گیرد با نشریات دانشگاه ها از نظر حجم، اندازه و تیراژ متفاوت است اما به هر حال نوعی کمک و مساعدت برای نشریات دانشجویی محسوب می شود.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: نشریات دانشجویی یکی از حوزه های بسیار مهم در فعالیت های دانشجویی است که ماهیت خود را در ابعاد مختلف فعالیت های اجتماعی، فرهنگی، دینی و سیاسی نشان می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه ها در بخش فرهنگی موظف هستند بر اساس امکانات و منابعی که در اختیار دارند برای نشریات دانشجویی هزینه کنند و یکی از هزینه های مرتبط با دانشگاه ها، کاغذ مورد نیاز این نشریات است.

به نقل از ایرنا، در حال حاضر حدود چهار تا پنج هزار نشریه دانشجویی در دانشگاه های کشور وجود دارد.