تاریخ : 1399,دوشنبه 03 شهريور21:16
کد خبر : 368209 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

عده‌ای به‌دنبال انحراف در امر به معروف و نهی از منکر هستند

قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امروز در کشور افرادی وجود دارند که تعمدا با ارائه تصویری سخیف و حداقلی از امر به معروف و نهی از منکر سعی در ایجاد انحراف در مسیر این فریضه الهی دارند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از فارس، آیین افتتاحیه اولین کنگره ملی شعر امر به معروف و نهی از منکر با حضور مسؤولین کشوری و استانی در سالن شهید باکری شهرستان هشتگرد با حضور حجت الاسلام والمسلمین میرزایی قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، حجت الاسلام والمسلمین مختاری امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ، دکتر حدادی نماینده شهرستان ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان ساوجبلاغ، شهردار شهر هشتگرد، فرمانده سپاه پاسداران ساوجبلاغ و سایر مسوولین فرهنگی و اعضاء شورای تامین شهرستان ساوجبلاغ برگزار شد.

برخی با ارئه تصاویری سخیف از امر به معروف و نهی از منکر سعی در ایجاد انحراف دارند

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام والمسلمین مختاری امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ ضمن قرائت پیام حضرت آیت الله نوری همدانی به کنگره مذکور ضمن سخنانی فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیه همگانی دانست و با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: امروز ما نیازمند نگاهی نو و متفاوت به مقوله امر به معروف و نهی از منکر هستیم و این مهم تکلیفی است که باید یکایک آحاد جامعه نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ملی شعر امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان ساوجبلاغ افزود: امروزه باید با کمک گرفتن از ابزار هنر به خصوص هنر شعر، مفاهیمی همچون امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه احیاء و ترویج داد و تبدیل به یک فرهنگ عمومی کرد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین میرزایی، قائم مقام دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در سخنانی ضمن اشاره به اهمیت مطالبه گری در حوزه امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: امروز در کشور افرادی وجود دارند که تعمدا با ارائه تصویری سخیف و حداقلی از امر به معروف و نهی از منکر سعی در ایجاد انحراف در مسیر این فریضه الهی دارند.

وی افزود: تصویری که امامان معصوم از امر به معروف و نهی از منکر ارائه داده اند تصویری هنرمندانه و با استفاده از ابزار هنر است و این درس بزرگی برای همه ماست.

دکتر علی حدادی، نماینده شهرستان ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی، نیز در سخنانی خود ضمن تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، گفت: امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطالبه گری حقوق مردم را مصداق بارز امر به معروف و نهی از منکر میدانند و با تمام توان این مسیر را دنبال می‌کنند.

وی همچنین افزود: اگر امر به معروف و نهی از منکر در تمام سطوح جامعه احیا شود دیگر شاهد انواع فساد و از جمله فساد اقتصادی در جامعه نخواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین علاءالدین دبیر کنگره ملی شعر امر به معروف و نهی از منکر ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری کنگره، بیان کرد: این کنگره در چهار بخش: جایگاه و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر، کارکردهای اجتماعی امر به معروف و نهی از منکر، نگاه نو و متفاوت به امر به معروف و نهی از منکر و همچنین پاسداشت آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزار و شاعران سراسر کشور میتوانند آثار خود در محورهای مذکور را به دبیرخانه کنگره ارسال نمایند.

وی افزود: در آبان ماه سال جاری همزمان با ایام ولادت پیامبر عظیم الشان اسلام آیین اختتامیه این کنگره در شهرستان ساوجبلاغ برگزار خواهد شد.