تاریخ : 1399,دوشنبه 03 شهريور22:44
کد خبر : 368225 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

تداوم وضعیت قرمز کرونایی پایتخت

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از تداوم وضعیت قرمز کرونایی پایتخت خبر داد و گفت: تعطیلات محرم امسال مناسب سفر نیست چرا که با افزایش شیوع مجبور به تعطیلی کسب و کارها می شویم.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، علیرضا زالی عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت کرونایی استان تهران اظهار داشت: یکی از مسائلی که در چند ماه اخیر در افزایش بار کرونا در استان تهران و سایر استان‌های دیگر کشور تأثیر گذار بوده است سفر می‌باشد.

تداوم وضعیت قرمز کرونایی پایتخت

زالی با اشاره به تعطیلات ۴ روزه پیش رو گفت: در این خصوص بسیار نگران هستیم و توصیه اکید ما این است که مردم از سفر اجتناب کنند به خصوص سفر به استان‌هایی که در شرایط قرمز کرونایی و نامطلوب به سر می‌برند به هیچ عنوان مقصد امنی از لحاظ شیوع کرونا نیستند.

وی با تاکید بر اینکه تعطیلات محرم امسال مناسب سفر نیست، افزود: بسیاری از استان‌های دارای شرایط قرمز و کرونایی قادر به میزبانی مسافران نیستند چرا که سفرهای بی رویه به این استان‌های بار نامتعارفی به کادر درمان وارد آورده و از طرف دیگر اگر در این تعطیلات ۴ روزه مردم اقدام به مسافرت کنند و رعایت‌های لازم را نداشته باشند امکان تعطیلی دوباره کسب و کارها به وجود می‌آید.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران عنوان داشت: امیدواریم ۴ روز تعطیلی به عنوان فاکتور کاهش دهنده سیر کرونا باشد و تاکید می‌کنیم که تهران همچنان در وضعیت قرمز کرونایی به سر می‌برد و امروز آمار ترخیص شدگان کمتر از بستری شدگان بوده و تا زمانی که این تراز تغییر نکند وضعیت باید به عنوان پر هشدار تلقی شود.