تاریخ : 1399,جمعه 07 شهريور15:07
کد خبر : 368615 - سرویس خبری : خبرهای ویژه

در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران» بررسی شد؛

جنجال روستای ابوالفضل و روایت متفاوت دانشجویی +فیلم

با اینکه اهالی این روستا هیچ نوع سندی مبنی بر مالکیت زمین‌ها ندارند، بنیاد مستضعفان قصد تخریب خانه‌های آنان را نداشته و روز گذشته فقط برای تخریب تعداد اندکی از خانه‌های جدید در حال ساختی که هیچ نوع ساکنی ندارند، نیرو‌های انتظامی و اجرائیات شهرداری را در این منطقه حاضر کرده تا حکم تخریب را اجرایی کنند.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ چند روزی است که انتشار خبر تخریب و تخلیه یک روستا در سایت های خبری و بازنشر کلیپی از درگیری بین مردم روستا و ناجا موجب شد تا نام روستای ابوالفضل این روزها بر سر زبانها بیفتد، موضوعی که سجاد کرمی مسئول گفتمان سازی ومطالبه گری بسیج دانشجویی  دانشگاه آزاد واحد اهواز روایت تازه ای از ماجرا دارد.

او در گفتگویی با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران» گفت: اخیرا کلیپی از درگیری مردم روستای ابوالفضل (ع) با نیروهای انتظامی و اجراییات شهرداری منتشر شد. در این کلیپ برخی از افراد حاضر دچار آسیب دیدگی شدند و رسانه های معاند خارجی قصد سو استفاده و بهره برداری از این ماجرا را داشتند.

او ادامه داد: فردای آن روز بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد اسلامی واحد اهواز  به همراه معاونت رسانه ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان با حضور در منطقه نسبت به جزییات این حادثه با اهالی این روستا به گفت و گو نشستند.

از سوی دیگر مرتضی جمشیدپور، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اهواز نیز در گفتگوخبرگزاری دانشجو، در خصوص درگیری دیروز اهالی روستای ابوالفضل (ع) با نیروی انتظامی و عوامل اجرائیات شهرداری اهواز گفت: بومیان روستا از قبل انقلاب در این منطقه ساکن بودند و روی زمین‌های کشاورزی کار می‌کردند و در حدود ۳۰۰ واحد مسکونی سکونت دارند. با اینکه اهالی این روستا هیچ نوع سندی مبنی بر مالکیت زمین‌ها ندارند، بنیاد مستضعفان قصد تخریب خانه‌های آنان را نداشته و روز گذشته فقط برای تخریب تعداد اندکی از خانه‌های جدید در حال ساختی که هیچ نوع ساکنی ندارند، نیرو‌های انتظامی و اجرائیات شهرداری را در این منطقه حاضر کرده تا حکم تخریب را اجرایی کنند.

او  ابراز کرد: این خانه‌ها از سوی افراد غیر بومی روستا در حال ساخت هستند و هیچ مجوز ساخت و سازی برای آنان صادر نشده. قرار بر این بوده که روز گذشته فقط این خانه‌ها تخریب شوند، چرا که مرتکب تخلف شدند و در اراضی بنیاد مستضعفان ساخت و ساز انجام دادند. بر این اساس، نیروی انتظامی و عوامل اجرائیات شهرداری اهواز به قصد جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و تخریب خانه‌های بدون مجوز نیمه کاره و در حال ساخت، وارد روستای ابوالفضل (ع) شدند و اهالی که از این موضوع اطلاعی نداشتند، تصور کردند به قصد تخریب منازل آن‌ها وارد منطقه شده اند. روستائیان تلاش کردند تا از این اتفاق جلوگیری کنند و همین مسئله باعث این درگیری شد .

در ادامه ویدئویی از حضور دانشجویان در این منطقه آمده است:


کد خبرنگار : 16