تاریخ : 1399,یکشنبه 09 شهريور15:09
کد خبر : 368696 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

معمای دروازه پرسپولیس جذاب‌تر شد

با ورود یک نام تازه به سبد خرید پرسپولیس، معمای دروازه این تیم جذاب تر شد. نام جدید، رشید مظاهری است

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»عملکرد رادوشوویچ درون دروازه پرسپولیس بعد از خداحافظی علیرضا بیرانوند، مثل سابق درخشان نبود و ضرورت جذب دروازه بان را برای کادرفنی مجموعه سرخ نمایان تر کرد. رادو آن زمان که رقیب گردن کلفت داشت، از هر فرصتی برای اثبات خودش استفاده می کرد و سلطان کلین شیت بود اما وقتی بی رقیب شد، آن حس جنگجویی را از دست داد و البته کم انگیزه شدن سرخپوشان بعد از کسب قهرمانی زودهنگام هم در بالا رفتن گل های خورده پرسپولیس و رادو بی تاثیر نبود اما هر چه بود، یحیی تصمیم گرفت به جای پیدا کردن یک ذخیره مطمئن برای رادوشوویچ دنبال جذب یک دروازه بان شماره یک برای پرسپولیس باشد.

اولین نام مطرح شده برای پرسپولیس، حامد لک بود. دروازه بانی که با مدیر برنامه اش به مشکل خورده و حاشیه هایش به حدی شده که پرسپولیس فعلا از او فاصله گرفته است. البته شایعه هایی هم به گوش می رسد که پرسپولیس به طور کامل قید حامد لک را نزده اما از طرف باشگاه به او پالس های منفی داده شده تا هر چه سریع تر مشکلات حاشیه ای خود، نظیر اختلافی که با مدیر برنامه هایش دارد و سایر موانع را برطرف کند و پرسپولیس را پا در هوا نگذارد.

دومین گزینه اما علیرضا حقیقی بود که گفته می شود کادرفنی پرسپولیس در مورد جذب او باتوجه به سابقه حضورش در مجموعه سرخ تردیدهایی دارند. دروازه بانی که به هرحال به خاطر حضور در جام جهانی و تجربه بازی در تیم های اروپایی، گزینه مهمی است و در نیم فصل دوم لیگ نوزدهم نیز عملکرد قابل قبولی درون دروازه نساجی داشت. امروز به صورت جدی نام این دروازه بان مطرح شد و حتی برای لک پیغام فرستاده شد حقیقی گزینه اول یحیی گل محمدی است.

اما ساعتی پیش یک نام جدید از اطراف باشگاه پرسپولیس به گوش رسید؛ رشید مظاهری… این بهترین خبر ممکن برای طرفداران پرسپولیس است. آنها از روز رفتن علیرضا بیرانوند، اعتقاد داشتند یکی مثل پیام نیازمند یا رشید مظاهری می تواند جای خالی بیرو را پر کند ولی باشگاه نگاهی به این دو نداشت چرا که پیام نیازمند یک بند فسخ سنگین و گرانقیمت در قراردادش با سپاهان دارد و مظاهری هم با تراکتور قرارداد سه ساله داشت. گفته می شود پرسپولیس با توجه به ادعای رشید مظاهری که اعلام کرده می تواند قراردادش را یک طرفه فسخ و از تراکتور جدا شود، نام این دروازه بان را در لیست خرید خود قرار داده است.

یحیی گل محمدی و داود فنایی با رشید مظاهری کار کرده اند. هر دوی آنها مظاهری را قبول دارند. از نگاه فنایی، این دروازه بان که در ذوب آهن صبح و بعدازظهر زیرنظر او تمرین می کرد، استاندارد ترین دروازه بان حال حاضر لیگ برتر است. آنچه باعث شده بود پرسپولیس سراغ مظاهری نرود، وضعیت قرارداد سه ساله این دروازه بان با تراکتور بود اما حالا که مظاهری برای فسخ یک طرفه با تراکتور اقدام کرده پرسپولیس هم نیم نگاهی به جذبش دارد.

تکلیف مظاهری و تراکتور بعد از فینال جام حذفی روشن می شود. مظاهری هفته پیش با حضور در سازمان لیگ، قرارداد خود با تراکتور را یک طرفه فسخ کرد اما از آن جایی که فصل هنوز برای تیم تبریزی تمام نشده و این تیم باید در فینال جام حذفی با استقلال بازی کند، فدراسیون فسخ یک طرفه مظاهری را باطل دانست و از او خواست بعد از فینال جام حذفی برای دریافت فسخ قراردادش به سازمان لیگ مراجعه کند. رشید مظاهری باید در آخرین بازی فصل تراکتور هم در اختیار این تیم باشد. البته تا این لحظه او هنوز به اردوی تراکتور برنگشته و تیم تبریزی با اخباری برای فینال آماده می شود. مظاهری در بازی نیمه نهایی هم در لیست تراکتور نبود. حتی شب قبل از بازی با نفت مسجد سلیمان وقتی باشگاه به سرمربی اش مجوز داد اگر به مظاهری نیاز دارد، با او حرف بزند تا برگردد، ساکت الهامی ادعا کرد تصمیم خودش را گرفته و از اخباری استفاده می کند چراکه رشید مظاهری به خاطر دعواهای اخیر تمرکز لازم را ندارد و دروازه بانی هم پستی است که لازمه اصلی اش تمرکز است. در فینال جام حذفی هم مظاهری به احتمال قریب به یقین غایب خواهد بود. او ۴۸ ساعت بعد از فینال مشهد دوباره برای فسخ اقدام می کند.

تراکتور البته این فسخ را قبول ندارد. تبریزی ها می گویند با سند و مدرک ثابت می کنند قرارداد رشید با باشگاه سه ساله است و هر سال باید ۲۰ درصد به مبلغ سال قبل اضافه شود و مظاهری نمی تواند فسخ یکطرفه بگیرد ولی از طرف مظاهری به پرسپولیس پیغام داده شده او بعد از پایان بازی فینال جام حذفی که آخرین بازی رسمی این فصل است، حداکثر تا هفته آینده فسخ یک طرفه اش را از سازمان لیگ می گیرد. ادعای مظاهری این است که در قراردادش دست برده اند و بندی که نوشته شده بود تمدید قرارداد با توافق طرفین را به بیست درصد اضافه در پایان هر سال تغییر داده اند. او با همین ادعا هفته پیش ظرف چند ساعت از سازمان لیگ، نامه فسخ گرفت.

در نهایت کمیته تعیین وضعیت باید درباره رشید مظاهری و تراکتور تصمیم بگیرد. پرونده به کمیته انضباطی فدراسیون هم خواهد رفت چرا که روابط طرفین تیره و تار شده و همین که روز بازی با نفت مسجد سلیمان، ساکت الهامی حاضر نشد با رشید مظاهری برای بازگشت به تیم تماس بگیرد و دروازه تراکتور را به اخباری سپرد، نشان می دهد تبریزی ها هم به همان اندازه که رشید از تراکتور دلخور است، از دروازه بان خود گلایه و دلخوری دارند.

اگرچه پرسپولیس فرصت زیادی برای جذب نیروهای مورد نیاز کادر فنی خود ندارد ولی رشید مظاهری به حدی ارزشمند هست که پرسپولیس چند روزی اضافه تر از آنچه مدنظرش بود برای تعیین تکلیف آخرین سنگر خود صبر کند. شنیدیم داود فنایی و یحیی گل محمدی قرار است دوشنبه همین هفته در حاشیه تمرین پرسپولیس، درباره انتخاب اول شان حرف بزنند. حامد لک؟ علیرضا حقیقی؟ یا رشید مظاهری؟ البته تنها انتخاب آنها شرط نیست و قطعا مظاهری هم در قیاس با حامد لک و علیرضا حقیقی خواسته های بیشتری خواهد داشت. مظاهری پیش از این هم دو بار در آستانه پیوستن به پرسپولیس قرار داشت. یک بار زمان برانکو که نیم فصل بحث جدایی بیرانوند و جذب او مطرح بود و پنجره بسته پرسپولیس، این انتقال را غیرممکن کرد و بار دیگر همین ابتدای فصل نوزدهم که بیرانوند ماند و مظاهری هم که دیگر خیال ماندن در اصفهان را نداشت، به تبریز رفت.