تاریخ : 1399,پنجشنبه 13 شهريور05:47
کد خبر : 369096 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

چالش ۷۰۰ میلیون یورویی مسی در راه جدایی!

تیم فوتبال بارسلونا برای آزادی زودهنگام کاپیتان جدایی‌خواه خود شرط عجیبی گذاشت.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس ادعای سایت espn، مقامات باشگاه بارسلونا برای آنکه با جدایی لیونل مسی به عنوان بازیکن آزاد موافقت کنند، شرط عجیبی را پیش پای او گذاشتند. سران بارسلونا گفته اند تنها راهی که لیونل مسی می‌تواند به طور قانونی تابستان امسال به عنوان بازیکن آزاد از این تیم جدا شود آن است که قول بدهد فصل آینده برای هیچ تیمی بازی نکند.

لیونل مسی که تا تابستان سال ۲۰۲۱ با بارسلونا قرارداد دارد، سه شنبه هفته گذشته با ارسال فکسی به این باشگاه خواستار جدایی از این تیم شد و طی روز‌های دوشنبه و سه شنبه این هفته در تمرینات این تیم شرکت نکرد.

پیش از این لیونل مسی مدعی بود در قراردادش با بارسلونا بندی وجود دارد که به او امکان می‌دهد در پایان فصل ۲۰-۲۰۱۹ به عنوان بازیکن آزاد این تیم را ترک کند، اما باشگاه بارسلونا ضمن تکذیب این موضوع، عنوان کرد که تنها راه جدایی او این است که مبلغ مندرج در بند آزادی قرارداد که ۷۰۰ میلیون یورو است، پرداخت شود.

به گزارش espn حالا تفسیر بارسا از بند موجود در قرارداد مسی این است که او می‌تواند این باشگاه را ترک کند، اما باید به مدت یک فصل از دریافت حقوق صرف نظر کند و تا تابستان آینده (یعنی تا پایان قرارداد فعلی) هم نمی‌تواند با باشگاه‌های جدیدی قرارداد امضا کند.

لیونل مسی تلاش دارد بندی را که سال ۲۰۱۷ در قرارداد خود گنجاند فعال کند، این بند به او اجازه می‌دهد در پایان هر فصل به صورت بازیکن آزاد بارسا را ترک کند، اما طبق اعلام باشگاه بارسلونا مهلت فعال سازی بند مذکور برای پیوستن به تیمی دیگر، در ماه ژوئن به پایان رسیده است. در این ماجرا سازمان لالیگا هم طرف باشگاه بارسلونا را گرفت.

تیم حقوقی لیونل مسی همچنان اصرار دارد که این بازیکن به صورت یک طرفه قرارداد خود را لغو کرده و به همین دلیل در برنامه پیش فصل حاضر نشد. باشگاه بارسلونا از روز دوشنبه تمرینات پیش فصل خود را آغاز کرده است.

با وجود اختلاف نظر بین مسی و بارسلونا، کاتالان‌ها به او پیشنهاد داده اند که قرارداد فعلی خود را به مدت ۲ سال دیگر تمدید کند. جوزپ ماریا بارتومئو رئیس باشگاه بارسلونا قصد دارد روز پنجشنبه با خورخه مسی، پدر لیونل در اسپانیا دیدار و درباره امضای قراردادی تا سال ۲۰۲۳ با او گفت گو کند.

هنوز جزئیات قرارداد جدید فاش نشده، اما تایید شده است که دستمزد او مانند دستمزد فعلی (۱۰۰ میلیون یورو در سال) خواهد بود.