تاریخ : 1399,دوشنبه 24 شهريور21:54
کد خبر : 370291 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

ترکیه انتظار تحریم‌شدن از سوی اروپا را ندارد

وزیر خارجه ترکیه در بحبوحه تنش‌ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه‌شرقی اعلام کرد: ترکیه انتظار تحریم‌شدن از سوی اروپا را ندارد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از خبرگزاری رویترز، «مولود چاوش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز دوشنبه اعلام کرد که آنکارا انتظار ندارد به دلیل اختلافات با یونان در موضوع مسائل شرق دریای مدیترانه، توسط اتحادیه اروپا تحریم شود.

 

ترکیه انتظار تحریم‌شدن از سوی اروپا را نداردوزیر خارجه ترکیه در این خصوص گفت: دو کشور همسایه (ترکیه-یونان) مستقیما گفتگو کنند؛ اما اگر یونان پیش شرط بگذارد، ما نیز شرط خواهیم گذاشت. پیش شرط ترکیه توقف گام‌های یک طرفه در جزیره قبرس که بدون در نظر گرفتن حقوق تُرک‌ها  انجام می‌گیرند، است.

وزیر امور خارجه ترکیه ضمن تکذیب شایعاتی که در خصوص توقف فعالیت‌های کشتی اکتشافی اوروچ رئیس عنوان شده است، تاکید کرد: در مسئله مدیترانه شرقی عقب‌نشینی نکردیم، کشتی اوروچ رئیس برای تعمیر و مراقبت در بندر پهلو گرفته است.

گفتنی است، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش ها میان آنکارا و آتن، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.