تاریخ : 1399,سه شنبه 25 شهريور22:55
کد خبر : 370403 - سرویس خبری : آخرین اخبار ورزشی

تاکید فرهادی‌زاد بر موضوع جانشین پروری نواب رئیس بانوان فدراسیون‌ها

نشست تخصصی معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با چهار فدراسیون ووشو، کشتی، ورزش‌های کارگری و اسکواش امروز برگزار شد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم؛ مهین فرهادی‌زاد معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در این جلسه با اشاره به گرفتن مجوز فعالیت برخی رشته‌های ورزشی گفت: با توجه به تصمیم ستاد مبارزه با کرونا درخصوص آغاز فعالیت برخی رشته‌ها، فعالیت‌ برخی از این رشته‌ها ‌آغاز خواهد شد، اما اولویت ما سلامت بازیکنان است.

وی خطاب به نواب رئیس فدراسیون‌های ووشو، کشتی، ورزش‌های کارگری و اسکواش گفت: باید به موضوع جانشین پروری توجه کنید و نیروهایی را برای جایگزینی خود پرورش بدهید.

در ادامه این جلسه و در ارزیابی و گزارش عملکرد فدراسیون‌ها ابتدا زهرا ناطقی، نایب رئیس بانوان فدراسیون ووشو گفت: مسابقات ورزشکاران به صورت مجازی برگزار شد که انگیزه‌ای برای ووشوکاران به وجود آمد. در بخش آموزشی نیز در دو ماه اخیر دوره‌های خوبی در مربیگری و داوری برگزار کردیم. همچنین در آموزش همگانی فعال بودیم و به دلیل نظر مساعد به فعالیت‌ها و ورزش بانوان، سه نفر از سبک‌های ما با ریاست بانوان فعالیت می‌کند.

وی افزود: مسابقاتی را به مناسبت هفته تربیت بدنی درنظر گرفته‌ایم که به صورت رایگان انجام می‌شود. همچنین مجوز برگزاری اردوهای تالو را گرفته‌ایم. درباره جانشین پروری نیز با گروه خیلی خوبی مشارکت می‌کنیم. همچنین در تمام کمیته‌ها یک نماینده خانم داریم و پیگیر افزایش تعداد نماینده‌های بانوان هستیم.

در ادامه ماندانا رسولی مدیرکل دفتر سیاستگزاری ورزش بانوان درباره طرح ارزشیابی و سنجش میزان آشنایی بانوان به زبان انگلیسی گفت: طبق صحبت‌های فرهادی‌زاد و برنامه‌ریزی المپیک هدف ما فقط میزان آشنایی به زبان انگلیسی و شناسایی افراد بود.

همچنین سوسن دانشفر نایب رئیس بانوان فدراسیون ورزش کارگری از اضافه شدن دو رشته بانوان خبر داد و گفت: بانوان از 31 رشته ممکن در 19 رشته فعالیت می‌کنند و روی این رشته‌ها تمرکز کرده‌ایم. امسال قرار بود به مسابقات جهانی یونان برویم که به 2021 موکول شد و این رویداد با مسابقات جام جهانی کارگران همزمان می‌شود که کار ما را سخت می‌کند. اگر‌ حمایت مالی در سال آینده انجام شود به مسابقات جهانی اعزام خواهیم داشت.

شهربانیان نایب رئیس بانوان فدراسیون اسکواش که طی 6 ماه گذشته مسئولیت بانوان را برعهده گرفته است نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام شده را ارائه و به عضویت شیرزاد در انجمن پدل آسیا پاسفیک اشاره کرد.