تاریخ : 1399,چهارشنبه 26 شهريور22:02
کد خبر : 370512 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تجمع اعتراضی دانشجویان در مقابل سفارت ارمنستان در تهران

شماری از دانشجویان در اعتراض به بازگشایی سفارت ارمنستان در فلسطین اشغالی در مقابل سفارت این کشور در تهران تجمع کردند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم، دانشجویان معترض در تجمع مقابل سفارت ارمنستان در تهران با سردادن شعارهایی مانند « دو اشغالگر کنار هم »، « ارمنستان حتماً از بازگشایی سفارت در رژیم صهیونیستی پشیمان خواهد شد» و « بهای همکاری با اسرائیل بسیار سنگین خواهد بود »، مخالفت خود را با این اقدام نابخردانه توسط دولت ارمنستان اعلام کردند.

 

تجمع اعتراضی دانشجویان در مقابل سفارت ارمنستان در تهران شرکت کنندگان در این تجمع در بیانیه ای ضمن حمایت از «آرمان فلسطین و حفظ امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران» اعلام کردند: باز شدن بیش از پیش پای رژیم صهیونیستی به این منطقه نه تنها هیچ کمکی به کاهش بحران های قفقاز نخواهد کرد، بلکه باعث تشدید رقابتهای سوء شده و پیچیدگی مسائل از جمله بحران قره باغ را در پی خواهد داشت.

کشور « ارمنستان» 

ما دانشجویان به عنوان نمایندگان بیدار بیش از 85 میلیون ایرانی، امروز در اینجا و در مقابل سفارت ارمنستان اعلام می کنیم که ارمنستان باید در تصمیم خود تجدیدنظر کرده و با فراخواندن سفیر خود، پایه گذار یک حرکت ناپسند در تبادل سفیر با رژیم منحوس صهیونیستی نباشد و باعث تقویت این شجره خبیثه در قلب جهان اسلام نشود که در غیر این صورت، خود شریک جرم و شریک گناه آن خواهد بود.

 

تجمع اعتراضی دانشجویان در مقابل سفارت ارمنستان در تهران اگر جز این کرده و پای این جانیان به سرزمین خود را باز کند باید منتظر فتنه انگیزی های شوم شب و روز آنها باشد که یکی از هزاران فتنه اختلال در روابط دوستانه و صلح آمیز با ایران است.

در پایان تأکید می‌کنیم که سیاست منطقی و اصولی جمهوری اسلامی ایران در قبال رژیم اشغالگر صهیونیستی به ‌عنوان مهم‌ترین دشمن جهان اسلام تغییرناپذیر بوده و هرگونه زمینه‌سازی برای افزایش حضور و نفوذ این رژیم در همسایگی ایران، اقدامی خصمانه و ضد ایرانی ارزیابی شده و در تصمیم‌گیری‌های اساسی کشور در حوزه سیاست خارجی تأثیرگذار خواهد بود.

لازم بذکر است این تصمیم دولت غربگرای ارمنستان پس از سفر مشاور امنیت ملی وقت آمریکا در پاییز 2018 به ایروان و ترغیب ارامنه به همراهی بیش از پیش با صهیونیست‌ها اتخاذ و در اواخر سال 2019 منجر به بازگشایی رسمی در فلسطین اشغالی شد.