تاریخ : 1399,یکشنبه 30 شهريور00:04
کد خبر : 370775 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

معاون رئیس‌جمهور: آموزش دانشگاه‌ها باید به تولید منجر شود

معاون رئیس‌جمهور گفت: آموزشی که در دانشگاه‌ها ارائه می‌شود باید به تولید منجر شود در غیر این صورت به درد کشور نمی‌خورد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از تسنیم از، سورنا ستاری امروز در جلسه اقتصاد دانش‌بنیان و جهش تولید که در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: اگر بخواهیم از تحقیقات محصول تولید شود باید زمینه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شود و ریسک آن کاهش یابد.

معاون رئیس‌جمهور: آموزش دانشگاه‌ها باید به تولید منجر شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه آموزشی که به تولید منجر نشود به درد کشور نمی‌خورد عنوان کرد: دانشگاهی می‌تواند موثر باشد که درآمد خود را از طریق فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان به دست آورد.

ستاری با بیان اینکه آموزش، بهداشت و دفاع سه اصل اساسی برای کشور هستند گفت: نمی‌توان از یک جوان انتظار داشت که بعد از 21 سال تحصیل پشت در اتاق مسئولان برای کار بایستد و اگر اینچنین شود پس این نوع آموزش حتما مشکل دارد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات مربوط به ماهیت آموزش و فرهنگ است که باید اصلاح شود افزود: اگر بخواهیم از اقتصادی که نفت به ما تحمیل کرده و نوآوری را سرکوب کرده خارج شویم باید همه در این مبارزه شرکت کنیم.

ستاری با بیان اینکه باید محیطی برای کارآفرینی ایجاد شود عنوان کرد: باید به نوع آموزش و پرورش و زیست بوم نیروی انسانی توجه داشت.

وی با اشاره به اینکه ضوابط و مقرراتی در حوزه غذا و دارو وجود دارد که ما هم با آن درگیر هستیم اما در حال رفع است بیان کرد: 97 درصد داروها در داخل تولید می‌شود.

ستاری بیان کرد: در حوزه کشاورزی و امنیت غذایی خیلی وابستگی داریم در حالی که پتانسیل بسیاری در این زمینه  در کشور وجود دارد و از طرفی کرمانشاه ظرفیت بسیاری در حوزه کشاورزی دارد و نباید تا این حد کود وارد شود.

وی با بیان اینکه در صنعت مبل 3.5 میلیارد دلار واردات داریم گفت: پروژه‌های امنیت غذایی بسیار مهم است و کشور را از وابستگی خارج می‌کند و این پتانسیل‌هایی بسیار فوق‌العاده است که همه باید پیگیری کنند.

ستاری با بیان اینکه زیرساخت‌های استان کرمانشاه نسبت به استعدادهای آن‌ها بسیار محدود است گفت: هر کمک مالی لازم باشد برای تکمیل ساختمان پارک علم و فناوری انجام می‌‌دهیم که سریعتر به اتمام برسد.

معاون علمی رئیس جمهور با اشاره به اینکه یکی از بهترین مکان‌ها برای پارک علم و فناوری در مجاورت دانشگاه‌ها است گفت: از دانشگاه‌ها درخواست می‌شود فضای لازم را در اختیار جوانان قرار دهند و ما آمادگی تجهیز آن‌ها را داریم.

وی با بیان اینکه شرکت‌های بزرگی در استان وجود دارند که نمونه ندارند و این ظرفیت خوبی برای استان است که بازارهای آن‌ها تضمین شود افزود: انتظار می‌رود دانشگاه‌های استان به این سمت حرکت کنند.

ستاری با اشاره به اینکه اقتصاد دانش‌بنیان را همه باید در کنار هم بسازند گفت: اگر نسبت به آینده فرزندان خود حساس هستیم موقعی اتفاق می‌افتد که این فرهنگ در استان جاری باشد.