تاریخ : 1399,دوشنبه 31 شهريور01:30
کد خبر : 370877 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

کسب رتبه ۱۰ کنکور تجربی برای دانش‌آموز بابلی

محمدمهدی قلی‌زاده ، دانش‌آموز بابلی که رتبه ۱۰ رشته علوم تجربی را در کنکور سال جاری کسب کرد ، از آن به عنوان " شوک شیرین " یاد می‌کند که انتظارش را نداشت و اکنون با این رتبه شیرین به فکر تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه تهران است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از ایرنا،  قلی‌زاده متولد سوم دی ماه سال ۱۳۸۰ است . او دوره متوسطه اول و دوم را در مدرسه استعدادهای درخشان شهید بهشتی بابل تحصیل کرده است و اکنون نیز به همراه خانواده اش ساکن شهرستان بابلسر می باشد .

این دانش آموز نخبه که به خاطر تحصیل در مدرسه تیزهوشان بابل ، نامش هنگام اعلام رتبه برتر " دانش آموز بابلی " ذکر شده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : کرونا کنکور امسال را بسیار متفاوت‌تر از سال‌های قبل کرده بود و مهم ترین تفاوتش هم سئوالات سختش بود که باعث غافلگیری همه شده بود.

وی افزود : هر چند در بعضی از دروس بالای ۹۰ درصد به تست های کنکور پاسخ صحیح دادم ، اما در درس ریاضی ۷۸ درصد و شیمی ۷۰ درصد نمره کسب کردم.

قلی زاده گفت : شاید برای برخی از افراد که تجربه آزمون سراسری در سال های گذشته را دارند و با درصدهای دانش آموزان رتبه برتر آشنا هستند ، دستیابی به رتبه ۱۰ آن هم با این درصدهایی که من در درس ریاضی و شیمی داشتم ، غیرقابل باور باشد ، ولی ظاهرا پیچیدگی سئوالات بر تمامی دانش آموزان اثرگذار بود چنان که برای خودم هم کسب این رتبه متصور نبود.

وی افزود : این وضعیت نشان از آن دارد که بسیاری از دانش آموزان خوب و تیزهوش نتوانستند از پس سئوالات بسیار سخت و پیچیده کنکور امسال بربیایند و به همین دلیل هم من با این درصد ها توانستم رتبه ۱۰ را کسب کنم .

دانش آموز نخبه مدرسه تیزهوشان بابل گفت :  سئوالات کنکور امسال یا بسیار سخت و یا اینکه به اندازه‌ای پیچیده بود که برای حل آن به زمان زیادی نیاز داشتیم و داوطلبان وقت کم آوردند.

وی افزود :  تنها نکته مثبت کنکور امسال آن است که دانش‌آموزان فهمیده اند طی سال‌های آینده باید خودشان را برای این دست سئوالات سخت و پیچیده آماده کنند و بدانند که دیگر دوره کنکور سال ۹۸ و سئولات آسان سپری شده است.

قلی زاده یکی از عوامل اثرگذار بر کنکور امسال را شرایط کرونایی و ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی دانست و توضیح داد : باید بپذیریم که پاسخ به سئوالات کنکور با ماسک و در یک فضای گرم برای داوطلبان کنکور امسال دشوار بود و قطعا همین موضوع هم باعث شد تا برخی از دانش آموزان نخبه نتوانند از پس هماهنگی برای چنین وضعیتی بر بیایند.

دارنده رتبه ۱۰ کنکور رشته تجربی درباره استفاده از کلاس های خصوصی هم گفت :  فقط در کلاس یازدهم به علت اینکه در درس ریاضی کمی با مشکل مواجه بودم  به کلاس خصوصی خدمت یک معلم رفتم و دیگر در هیچ کلاسی به جز کلاس های مدرسه شرکت نکردم ، ولی برای قبولی در کنکور روزانه به طور میانگین پنج  تا هشت ساعت درس می خواندم .

این دانش آموز نخبه مازندرانی افزود : علاقه مند به رشته پزشکی در دانشگاه تهران هستم  و به هیچ عنوان به خارج از کشور مهاجرت نخواهم کرد چرا که ما مدیون کشور خود هستیم و با خدمت صادقانه باید قدرشناس زحماتی باشیم که برایمان کشیده شده است.

سختکوشی در مدرسه

مدیر مدرسه استعداد های درخشان شهید بهشتی بابل هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت : محمد مهدی قلی زاده از دانش آموزان بسیار سخت کوش مدرسه بود که با همراهی خانواده خود توانست به این موفقیت بزرگ دست یابد .

محمدرضا باباجانی افزود : این دانش‌آموز که ۶ سال در مدرسه استعدادهای درخشان بابل تحصیل کرد ، از جمله دانش آموزان منظم و با برنامه مدرسه بود و به همین خاطر هم معلمان از این دانش‌آموز بسیار راضی بودند .

وی گفت : در مدرسه تیزهوشان بابل بهترین معلمان با مدرک تحصیلی حداقل کارشناسی ارشد و دکترا حضور دارند که تلاش شبانه‌روزی آنان را در قبولی دانش آموزی مانند قلی زاده نباید نادیده گرفت.

باباجانی افزود : مدرسه استعدادهای درخشان بابل هر سال در کنکور سراسری افتخارات زیادی را کسب می‌کند که در سال جاری محمد مهدی قلی زاده از جمله این افراد بود .

وی گفت : این مدرسه رتبه های زیر ۵۰ در کنکور زیاد دارد که ظرف چند روز آینده رسانه‌ای خواهد شد .

مدرسه استعداد های درخشان پسرانه شهید بهشتی بابل دارای ۳۵۰ دانش آموز است.