تاریخ : 1399,دوشنبه 31 شهريور01:40
کد خبر : 370879 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

نفر سوم کنکور تجربی: مهاجرت نمی‌کنم!

نفر سوم کنکور تجربی و دانش آموز گرگانی مدرسه شهید بهشتی این شهر گفت: برنامه‌ای برای مهاجرت ندارم و با توجه به برنامه‌ریزی قبلی، تحصیل را در رشته پزشکی دانشگاه تهران ادامه خواهم داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از ایرنا، محمد تیموری‌ماسوله اظهار داشت: پزشکی را تا بالاترین مقاطع در کشور فراخواهم گرفت و بعد از فارغ‌التحصیلی هم هدفی جز خدمت به مردم کشورم ندارم.

وی به کسب رتبه تک رقمی در کنکور اشاره کرد و گفت: با توجه به مطالعات فراوان برای کسب رتبه عالی در کنکور، انتظار همچنین موفقیتی را داشتم اما شنیدن خبر این رتبه در ساعت ۲.۳۰ بامداد امروز از طرف یکی از دوستانم مرا غافلگیر کرد.

این دانش آموز گرگانی ادامه داد: در آن ساعت تنها فکری که به ذهنم رسید، بیدار کردن پدر و مادرم بود تا آن ها را نیز در این شادی بزرگ سهیم کنم.

تیموری ادامه داد: فراهم کردن محیط آرام و بدون دغدغه از طرف خانواده، نقش مهمی در برنامه ریزی تحصیلی و کسب این رتبه داشت.

وی در خصوص میزان مطالعه روزانه خود برای کنکور گفت: در ایام قبل از شیوع کرونا، در روزهای تعطیل بطور میانگین هفت ساعت و در روزهای مدرسه و عادی، بطور میانگین پنج ساعت مطالعه کنکوری داشتم.

وی خاطرنشان کرد: پس از شیوع کرونا و تعطیلی مدارس در روزهای نخست، زمان مطالعه‌ام به علت خستگی افت کرده بود اما آرام آرام بر این مشکل غلبه کرده و میانگین ساعت مطالعه‌ام در ایام کرونا بیشتر از قبل شد.

وی در خصوص استفاده از کلاس‌های کنکور و جزوات آموزشی موسسات گفت: در هیچ کلاس کنکور شرکت نکرده و به جز کتاب های درسی، از جزوات آموزشی استفاده نکردم و تمام فکر، ذهن و مطالعه‌ام بر روی دروس دوران تحصیل بود.

نفر سوم کنکور رشته تجربی در خصوص سوالات امسال کنکور گفت: به نظر می‌رسید، سووالات مقدار زیادی خارج از کتاب‌ها و سخت تر از سال های قبل بود.

وی در خصوص توصیه به داوطلبان سال‌های بعد در خصوص استفاده از کلاس‌های کنکور و جزوات آموزشی گفت: پیشنهاد من به داوطلبان سال‌های آینده این است که در کنار تلاش برای یادگیری باید مسیر درست را انتخاب کنند زیرا تلاش بدون هدف صحیح به نتیجه نخواهد رسید.

در کنکور امسال از حدود ۳۲ هزار دانش‌آموز گلستانی، ۲ نفر موفق به کسب رتبه تک رقمی شدند.

محمد تیموری‌ماسوله و شهریار سلمانی در رشته تجربی رتبه‌های سوم و ششم این آزمون علمی را به دست آوردند.

امسال بیش از ۳۲ هزار دانش‌آموز گلستانی در کنکور برای ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی با هم رقابت کردند.

به گفته رییس سازمان سنجش آموزش کشور از مجموع یک میلیون و ۳۸۴ هزار و ۳۳۲ داوطلب کنکور سراسری امسال، یک میلیون و ۱۲ هزار و ۶۳۲ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند.

فرایند انتخاب رشته آزمون سراسری از دوم مهر ماه آغاز می‌شود