تاریخ : 1399,دوشنبه 31 شهريور21:07
کد خبر : 370953 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

ابطال انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران

عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم از ابطال انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران خبر داد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از  تسنیم، محمدرضا محمدی، عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  اظهار داشت: برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران هر سال با حواشی زیادی همراه بود. دانشگاه تهران هر سال  بر خلاف آمار واقعی تعداد نشریات این دانشگاه که حدود 100 نشریه است، تعداد نشریات موجود در این دانشگاه را حدود 450 نشریه اعلام می کرد و با 45  حق رای در انتخابات شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم، نتیجه انتخابات را در مسیر مورد دلخواه خود تغییر می داد.

وی افزود: امسال  با پیگیری ها و استدلال های فراوان، معاون فرهنگی دانشگاه تهران مجاب شد تعداد نشریات فعال در دانشگاه تهران را به صورت واقعی 100 نشریه اعلام کند. با این وجود باز شاهد تخلفات دیگری از سوی این دانشگاه در روند  برگزاری انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران  بودیم.

محمدی یادآور شد: دانشگاه تهران برخلاف شیوه نامه و آیین نامه موجود که گفته است  فرایند انتخابات کمیته های ناظر باید از ابتدای ترم زوج شروع شوند، فرایند انتخابات خود را  از زمان امتحانات دانشجویان آغاز کرده است و این مسئله باعث شد خیلی از دانشجویان نتوانند در انتخابات شرکت نکنند.

عضو شورای ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  افزود: همان زمان انتقادات مختلفی نسبت به این اقدام  مطرح و تذکراتی به معاونت فرهنگی دانشگاه تهران از سوی معاونت فرهنگی وزارت علوم  مبنی بر عدم برگزاری انتخابات در تقویم اعلامی و مشخص شده داده شد اما معاونت فرهنگی دانشگاه تهران زیر بار نرفت و ادعا کردند انتخابات بدون مشکل برگزار شده است.

وی ادامه داد: سرانجام این مسئله در جلسه  اخیر شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشجویی وزارت علوم مطرح شد و مستندات برگزاری انتخابات دانشگاه تهران بررسی شد. نهایتا تصمیم  و اجماع بر این شد انتخابات کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه تهران ابطال شده  و انتخابات  مذکور مجدد برگزار شود.