تاریخ : 1399,سه شنبه 08 مهر23:20
کد خبر : 371736 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

براساس قانون باید درمان بیماران کرونایی رایگان باشد

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: با وجود صراحت قانون اساسی مبنی بر درمان رایگان بیماران کرونایی و نیز جهانی بودن بیماری، وزارت بهداشت به مردم پاسخ دهد که بیمارانی که به کرونا مبتلا شدند، هزینه درمان خود را باید چگونه تامین کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»به نقل از تسنیم در ارومیه، با اشاره به هزینه‌های درمان بیماران کرونا در شهرستان‌های محروم از جمله مهاباد اظهار داشت: هم اکنون پزشکان متخصص نسبت به تجویز بعضی اقلام دارویی برای درمان بیماران کرونایی از جمله آمپول «رمدسیویر» اقدام کرده اما مسئولان بیمارستان اعلام می‌کنند که داروی مذکور در فهرست تعهد بیمه‌ای قرار ندارد.

براساس قانون باید درمان بیماران کرونایی رایگان باشد

وی تصریح کرد: بنابراین همراهان بیمار ناچار می‌شوند که برای هر بیمار 6 عدد از این آمپول‌ها را در بازار آزاد به قیمت هر آمپول یک میلیون و 400 هزار تومان و در مجموع 84 میلیون ریال خریداری کنند.

نماینده مردم مهاباد در مجلس گفت: با وجود صراحت قانون اساسی مبنی بر درمان رایگان بیماران و از سوی دیگر جهانی بودن بیماری کرونا، لازم است که وزارت بهداشت و مسئولان امر به مردم پاسخ دهند که بیمارانی که به کرونا مبتلا شده و در منزل استیجاری و فاقد شغل و درآمد هستند، برای درمان این بیماری باید هزینه‌های مربوطه را از کجا تهیه کند.

وی بیان کرد: از سوی دیگر اگر درمان و داروی مذکور موثر نیست و یا در فهرست بیمه قرار ندارد، چرا پزشکان متخصص آن را تجویز می‌کنند.