تاریخ : 1399,چهارشنبه 09 مهر14:25
کد خبر : 371792 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

تلاش دانشجویان همدانی برای رفع موانع تولید در استان

جانشین دبیر قرارگاه احمدی روشن همدان گفت: عملکرد ستاد تسهیل موانع تولید استانی در گروی بانک‌ها بوده و جریان دانشجویی با رویکردی مسئله محور درصدد ارائه پیشنهاداتی برای حل مشکلات این ستاد است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از دانشجو، عرفان احسانی، جانشین دبیر قرارگاه احمدی روشن همدان در خصوص ورود جریان دانشجویی به نرخ اشتغال و عملکرد ستاد تسهیل موانع تولید استانی در همدان گفت: در سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی برای رفع موانع تولید شرکت‌های ورشکسته بندی را در نظر می‌گیرد که ستادی به دبیری تهران تشکیل بشود و در شهرستان‌ها به ریاست استاندار و به دبیری رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان به فعالیت بپردازد.

احسانی ادامه داد: از سال ۹۴ این ستاد مورد بررسی دولت قرار می‌گیرد تا اینکه در سال ۹۸ آقای جهانگیری به این ماجرا ورود کرده و تشکیل ستاد را مصوب می‌کند. اما ستاد در سال ۹۸ اسما و با برپایی جلسات صوری تشکیل می‌شود. از دی ماه ۹۸ مصوب می‌شود که تمامی دستگاه‌ها ملزم به حضور در ستاد استانی وزارت صمت برای شناسایی کارخانه‌های ورشکسته هستند تا با ارائه راه حل‌هایی این شرکت‌ها از رکود خارج بشوند.

جانشین دبیر قرارگاه احمدی روشن همدان تصریح کرد: ستاد تسهیل با گذر زمان خودش مانعی برای شرکت‌ها شد. هیچ بندی در ستاد تسهیل وجود ندارد که شرکت‌ها با چه ویژگی‌ها و شرایطی توانایی ورود به ستاد و دریافت تسهیلات را دارند. یکی دیگر از انتقادات به عملکرد ستاد تسهیل نبود کاگروه‌های تخصصی در ستاد تسهیل است که صحت و سقم ورشکستی شرکت‌های متقاضی تسهیلات را مورد بررسی قرار بدهد.

وی افزود: ممکن است شرکت‌هایی برای دریافت تسهیلات به صورت صوری اعلام ورشکستگی کرده باشند، اما در ستاد تسهیل هیچ نظارتی به این روند وجود ندارد. یکی دیگر از مشکلات اساسی نبود نماینده‌های بانک مرکزی در ستاد تسهیل استان هاست. پیشنهاد ما این است که استاندار دو نماینده بانک مرکزی را به ستاد معرفی کند تا مشکلات بانک‌ها با شرکت‌ها را حل کنند.

احسانی گفت: عملکرد ستاد تسهیل موانع تولید استانی در گروی بانک هاست. جریان دانشجویی با ورود به این سوژه مهم که باعث رونق گرفتن مجدد مراکز تولیدی استان خواهد شد، با رویکردی مسئله محور درصدد ارائه پیشنهاداتی برای حل مشکلات این ستاد می‌باشد.