تاریخ : 1348,پنجشنبه 11 دي07:00
کد خبر : 3720 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

مشکل صنفی ماهشهر امیرکبیر ربطی به آنها ندارد

یکی از دانشجویان دانشگاه امیرکبیر واحد ماهشهر اظهار داشت: پس از گذشت پنج روز از تحصن و اعتراضات در دانشگاه امیرکبیر واحد ماهشهر، دانشجویان شرایط خود را سنجیده و آسیبهای ادامه این حرکت را به خوبی درک کرده‌اند، از این رو در راستای حفظ منافع ملی تصمیماتی گرفته‌اند که به نفع کشور باشد.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، دانشجویان دانشگاه امیرکبیر واحد ماهشهر با اعلام پایان تحصن خود تأکید کردند: مصر به پیگیری حقوق خود هستیم، اما قصد نداریم با مطالبه حق خود باطل را هم یاری دهیم.

وی افزود: دانشجویان تصمیم گرفتند که با صدور بیانیه‌ای حرکت خود را در روز پنج‌شنبه 5 آذر متوقف کنند و ادامه تحصنات خود را به بعد از جریان 16آذرموکول کنند تا در این فاصله زمانی، هم مسئولین فرصت پیگیری خواسته‌های به حق دانشجویان را داشته باشند و هم این حرکت، ابزاری برای سوء استفاده دشمنان قرار نگیرد.

به گفته این دانشجوی دانشگاه امیرکبیر واحد ماهشهر، مطالبه دانشجویان در 22 آذر از مسئولین، تشکیل یک جلسه عمومی با علیرضا رهایى رئیس دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری فارس، بیانیه شورای صنفی دانشگاه صنعتی امیرکبیر واحد ماهشهر به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
حوادث روزهای اخیر و اعتراضات دانشجویان دانشگاه صنعتی امیر کبیر واحد ماهشهر همگی در غالب مشکلات صنفی و کاستی‌های دانشگاه بوده و هیچگونه جنبه سیاسی نداشته است.پیرو اثبات این ادعا و در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که به ظن یک عده با نزدیک شدن به 16 آذر تداعی وجهه سیاسی می‌کند، ما دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر واحد ماهشهر حرکت صنفی خود را تا 22 آذر (5 روز مانده به ماه محرم) متوقف کرده و به مسئولین فرصت پیگیری حقیقی خواسته‌ها را می‌دهیم.

در لابلای این ماجرا لازم به ذکر می‌دانیم که هر گونه فشار به دانشجویان (با هدف عدم پیگیری خواسته‌هایشان) در این رابطه موجب پیچیده‌تر شدن اوضاع خواهد شد.