تاریخ : 1399,یکشنبه 13 مهر14:50
کد خبر : 372219 - سرویس خبری : آخرین اخبار صنفی آموزشی

جذب نیرو در دانشگاه فرهنگیان باید افزایش پیدا کند

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خواهران فارس گفت: باید مسئولان مربوطه از کمبود معلم در شرایط فعلی کشور درس بگیرند و برای جذب حداکثری نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان تلاش کنند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ فاطمه صفرپور، معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خواهران فارس در گفتگو با خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه از گذشته جذب نیرو در دانشگاه فرهنگیان کم بوده است، اظهار کرد: در حال حاضر باید مسئولان مربوطه از کمبود معلم در شرایط فعلی کشور درس بگیرند و برای جذب حداکثری نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان تلاش کنند.

وی عنوان کرد: معلم وقتی به سر کلاس می‌رود باید الگوی حقیقی زندگی دانش‌آموز خود باشد تا با تربیت نیروهای انسانی این جامعه بتواند پایه‌ریزی فرهنگ و تمدن نوین اسلامی را برای تحقق بخشیدن به ظهور منجی عالم بشریت (عج) فراهم کند.

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان خواهران فارس بیان کرد: برای عملی شدن تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی باید به دانشگاهی که از طریق آن افراد وارد حرفه معلمی می‌شوند توجه مضاعف و اهتمام جدی به جذب نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان داشت.

صفرپور عنوان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با معلمان، دانشجومعلمان و مسئولان آموزش و پرورش در دانشگاه فرهنگیان می‌فرمایند « تا چهار سال دیگر، تعداد انبوهی از معلّمان -تعداد کثیری- وارد بازنشستگی می‌شوند و آن کسانی که از این دانشگاه‌ها، [یعنی] دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی، تحویل داده می‌شوند به آموزش و پرورش، بسیار بسیار کمتر از آن مقداری هستند که از آموزش و پرورش خارج می‌شوند؛ این یک بحران است برای آموزش و پرورش؛ نباید چنین اتّفاقی بیفتد» و حتی ایشان چگونگی جذب معلم را بیان می‌کنند که باید از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی صورت بگیرد و مسیر عبور معلم و ورود او به آموزش و پرورش صرفاً از این دانشگاه‌ها باشد و می‌فرمایند «نمایندگان مجلس یک جوری تصویب نکنند که یک جمعی بی‌حساب به شکل برف‌انباری، وارد آموزش و پرورش شوند و ورودی معلمان باید از طریق این دو دانشگاه صورت گیرد».

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت موضوع جذب معلم در آموزش و پرورش، هر ساله ظرفیت پذیرش دانشگاه فرهنگیان باید بیش از پیش افزایش یابد تا نظام آموزش و پرورش با مشکلات کمبود و مسائل دیگر مواجه نشود و هر سال با کاهش جذب نیرو در دانشگاه فرهنگیان، شوک و نگرانی به دانشجومعلمان وارد نشود.

این فعال دانشجویی ادامه داد: نباید به‌گونه‌ای باشد کسی از درس خواندن خود در یک دانشگاهی پشیمان شود و یا به هر دلیلی متوجه شود که بر اساس ماده ۲۸ قانون دانشگاه فرهنگیان می‌تواند وارد این دانشگاه شود و مسیر خود را به این سمت تغییر دهد. آیا این نحوه ورود با پذیرش فردی که دوره کارشناسی خود را در دانشگاه فرهنگیان آغاز کرده و به‌عنوان دانشجومعلم در این دانشگاه تحصیل می‌کند، از نظر مسئولان مربوطه یکسان است؟ آیا مسئولان مسیر مناسب جذب نیرو در دانشگاه فرهنگیان را نمی‌دانند یا علت دیگری در کاهش جذب افراد در ورودی ۹۹ این دانشگاه دارند؟