تاریخ : 1399,جمعه 18 مهر01:11
کد خبر : 372678 - سرویس خبری : آخرین اخبار صفحه اول

بن‌سلمان نامه اردوغان به پدرش را پنهان کرد

حساب کاربری "العهد الجدید" پرده از تلاش‌های خطرناک ولیعهد عربستان سعودی برای تشدید بحران دیپلماتیک میان ریاض و آنکارا برداشته است.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از العالم، حساب کاربری "العهد الجدید" در توییتر، به نقل از منابعی در دیوان سلطنتی آل سعود، تأکید کرد که تلاش‌هایی برای جلوگیری از وخامت روابط میان ترکیه و عربستان سعودی است و در این چارچوب، "رجب طیب اردوغان" رئیس‌ جمهوری ترکیه نامه‌ای به "سلمان بن عبدالعزیز" پادشان سعودی نوشته است.

العهد الجدید تصریح کرد، نامه اردوغان به دیوان سلطنتی رسیده است ولی "محمد بن‌سلمان" ولیعهد مانع از انتقال نامه به ملک شخصی شده و این تلاش را ناکام گذاشته است.

تنش در مناسبات عربستان سعودی و ترکیه که پس از قتل فجیع "جمال خاشقچی" روزنامه‌نگار منتقد در کنسولگری عربستان در استانبول شدت گرفته، اکنون به حوزه تجارت و بازرگانی نیز کشیده شده است.

همزمان با انتشار اخباری در مورد تأثیر منفی خصومت بین ریاض و آنکارا روی تجارت بین دو کشور، به تازگی رئیس اتاق بازرگانی عربستان سعودی خواستار تحریم کالاهای محصول ترکیه شد.

"بلومبرگ" نیز گزارش داد، شرکت‌های ترکیه‌ای، ریاض را متهم کرده اند که مانع از انتقال کالاهای ترکیه‌ای به عربستان می‌شود. این ادعاها موجب شده است، یک مقام ترکیه‌ای آشنا به این موضوع هشدار دهد که آنکارا شکایت از عربستان به سازمان تجارت جهانی را دور از انتظار نمی‌داند.

اردوغان هفته گذشته طی سخنانی در پارلمان این کشور به شدت به کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس حمله کرد و گفت: "نباید فراموش کرد که کشورهای مورد بحث دیروز وجود نداشتند و احتمالاً فردا نیز وجود نخواهند داشت؛ ولی به امید خدا پرچم ما در این منطقه همیشه در اهتزاز خواهد بود."